Gisteren ook naar Toverland geweest en het vernieuwde Avalon bezocht en nja toch een beetje gemixt gevoel.
Als ik kijk naar het voornaamste doel; gebied meer aantrekkingskracht geven dan zijn ze daar absoluut in geslaagd. Maar toch voel ik niet perse de drang om echt veel langer in het gebied te blijven, tenzij ik een tafeltje pak bij de Flaming feather en dat was er voor al het geval.
Het park was gisteren gezellig gevuld qua mensen en daar voel je gelijk waar de schoen wringt. Het park voelt nog altijd als een snelgroeiende pup die probeert te lopen op zijn in verhouding veelste grote poten. Je hebt attracties die niet eens zo bijzonder zijn, zoals boosterbike en de Maximus Blitsbaan die zo een uur wachttijd hebben vanwege de schamele capaciteit... En dan heb je toppers als Fenix, Troy en Dwervelwind die nauwelijks boven de 20 minuten uit kwamen en begin en eind van de middag slechts 5 min wachttijd hadden...
Als ik dan kijk naar de nieuwe toevoegingen zie ik die helaas niet echt verandering daar in brengen. Pixarus heeft bijvoorbeeld net zo veel plekken als 1 kant van Fenix en pakt daarmee ook een flinke wachttijd die eerder op de capaciteit dan op populariteit kan worden verhaald. Dragonwatch heeft theoretisch de capaciteit maar met slechts 2 medewerkers en alle problemen met de riemen momenteel is ook daar de capaciteit niet echt om over naar huis te schrijven.
Het park mist echt middel attracties met betere capaciteit. Als naar Walibi kijkt heb je bijvoorbeeld spinning vibe met 48 plekken per rit, Blast 40, G-force 40, los sombrero's 50, Merlin 60, grande Roue 240 (als alle gondels in gebruik zijn).
Bij Toverland is het enige in die richting momenteel dragon watch, Scorpios en Djinn, Wat alle 3 niet echt grote publieks trekkers zijn. Een giant frisbee of een andere grotere flatride zou een enorme welkome aanvulling zijn in het park.
Qua aankleding zien de nieuwe toevoegingen er mooi uit maar het begint ook een beetje 1tonig te voelen door het materiaal. Het spuitbeton is natuurlijk prachtig maar inmiddels word het zo veelvoudig gebruikt dat dingen qua structuur nogal op elkaar beginnen te lijken. Vooral het beton met hout look begon ik me na een tijdje aan te storen als ik bijvoorbeeld zag hoe smerig het inmiddels al wel niet is bij expedition zork
Het water was overigens ook door heel het park behoorlijk vies, tot zoon niveau dat de onderwater draken inmiddels al niet meer blauw maar groen van de alg zijn. En vooral bij de 2de vlak voor het einde valt dat op met zijn hoorns boven het water. Heb er helaas geen foto van maar ik schrok er van hoe erg dit er al uit zag.
Al met al, het park is absoluut goed opweg, ook met deze toevoeging. Maar ze hebben ook zeker nog een weg te gaan naar mijn mening.