Deze week wederom een bezoekje gebracht aan het park en vooral ook voor het vernieuwde Avalon.
Het was goed te doen qua drukte. Avalon valt bij het grote publiek duidelijk in de smaak. Het terras van de Flaming zat de hele dag vol en er was volop activiteit in het gebied.
En dat terwijl Dragonwatch vrijwel de gehele dag in storing was. Medewerker vertelde dat ze problemen hadden en dat het probleem vrij ingewikkeld was.
Weet niet of het iemand al was opgevallen, maar in de wachtrij zijn nu ook beeldjes van veren toegevoegd bovenop de lantaarnpalen.
Halverwege de dag maakte Dragonwatch testritten, dus even gewacht en jawel we konden instappen. Behoorlijke opgave voor de grouper, want er zijn inmiddels ruim 6 verschillende stoeltjes die afgezet zijn door de problemen met de riemen.
De grouper staat dus echt met een briefje te puzzelen bij de voorshow. En ook tijdens het instappen zorgt dat voor vertraging doordat vader en zoon bijvoorbeeld niet naast elkaar zitten doordat de middelste stoel is afgesloten.
Helaas ging de attractie wederom in storing kort nadat ik erin was geweest en is later op de dag ook niet meer open gegaan.
Over het indelen van de groepen, dat proces werkt niet. Als eerste mag de rij van 3+, daarna pas 2 personen en uiteindelijk een single rider. Gevolg: de ene rij loopt heel snel door en de andere twee, van single rides en 2 personen duurt een stuk langer.
Ook Pixarus gedaan, wachtrij viel aan het eind van de dag gelukkig mee. Het scherm van de omwentelingen werkt nu niet. Tijdens de rit merk je dat na 2-3 rondjes er ook een soort rem op de arm komt, je gaat niet in volle vaart meer over het platform.
In Waterdwarf Alley is hard gewerkt aan de effecten. In het huisje met Merlijn en de waterdwerg werken nu een aantal effecten. Tot slot, bij Merlin’s Quest zijn de bewegingen van de draken geoptimaliseerd en zijn de lelijke stroomkasten voorzien van bekisting.