JaylonToverlandgek Ik heb gisteren een foto voorbij zien komen dat het merendeel van de wildeaterbaan en de achtbaan nog overeind staat. Ik denk dathet prijstechnisch het slimste is om deze gewoon te retracken.
Helaas zegt dat niet alles: als de technische installaties beschadigd zijn, dan kan het wel eens "over and out" zijn voor de attracties zelf, ook al staat het merendeel nog overeind. Die schade is niet noodzakelijk door vuur alleen, maar kan ook veroorzaakt zijn door het bluswater of door rookschade.
De achtbaan-track zelf is maar een deel van de kostprijs van een achtbaan, maar zeker niet de enige kost.
Met dergelijke verwoesting is er ook geen sprake meer van wat baandelen vervangen, maar gaat de baan serieus wat opknapwerk moeten krijgen en gaat er een herkeuring moeten komen (wat door TÜV in feite als een nieuwe attractie zal bekeken worden). Dan kan het ineens zijn dat er enorm veel meer gedaan moet worden om de baan conform te krijgen waardoor een complete herbouw een betere optie blijkt.
Ik zou er ook van uit gaan dat alles wat in de hallen zelf zat, verloren is. Ook al ziet het er niet beschadigd uit, de temperaturen die het staal bereikt gaat hebben op bepaalde punten zal het staal veel zwakker gemaakt hebben (of net heel hard en barst het dus makkelijker).
Een simpele retrack zal er vrees ik niet inzitten, maar Mack zal wel het nodige doen.