Mark Dit gaat echt snel, nogmaals, ook voor dit soort werkzaamheden. De trein rijdt gewoon denk ik deze maand nog en dat zie ik al weinig andere parken zo snel doen. Verbazingwekkend!
Dan praat je over het typische type van parken dat elke kans aan grijpt om te bezuinigen.. En helaas zijn dat wel de meerderheid van de relatief grote keten-parken. Wat roet wegvegen en eventueel een lijkje verf toepassen hoeft echt niet lang te duren. Zelfs als er wat nieuw stucwerk nodig is. Zo'n beetje elk goed lopend famliepark (Nigloland, Fraispertuis, zelfs het nabijgelegen funny-world) zie ik dat wel in dezelfde snelle tijd afhandelen. Dat is écht gewoon een kwestie van willen en bij veel ketenen willen ze niet, of duurt het gewoon véél te lang voordat de bureaucratische rompslomp in orde is.
Worst case scenario is als de panoramabahn nieuwe rails nodig heeft (waarbij ze niet eens op een leverancier hoeven te wachten - zoals andere parken, want dat zijn ze gewoon zelf), maar gezien de minimale schade aan het station lijkt het me sterk dat de track aan dusdanige hitte is blootgesteld dat dit nodig is.