Ze zijn ongekend snel, laten we dat voorop stellen, maar wat je nu ziet zijn herstelwerkzaamheden die makkelijk uitgevoerd kunnen worden aan licht beschadigde delen (gevel winkel en dak station) om zo snel mogelijk de Panaromabahn weer operationeel te krijgen.
Dit gaat echt snel, nogmaals, ook voor dit soort werkzaamheden. De trein rijdt gewoon denk ik deze maand nog en dat zie ik al weinig andere parken zo snel doen. Verbazingwekkend!
Maar deze snelheid zegt nog niets over de sloop en herbouw van de getroffen hal. Alleen al de keuze van herbouw en complete vernieuwing of compleet iets anders (maar de keuze voor dat laatste lijkt nu niet de toon uit het park te zijn) gaat wat pas zeggen over een mogelijke heropeningsdatum. De hal en beide grote attracties hebben veel meer schade en daar is dus ook veel meer te beslissen, als het repareren of toonbaar maken van relatief lichte beschadigingen wat we nu zien.
(en voor de duidelijkheid, bij de winkel gaat het hier enkel om de buitengevel die intact is gebleven, de winkel zelf is zover ik heb gezien "Total loss")