StefanV En (correct me if im wrong) maar volgens mij gaat ze dus nu ook aan de binnenkant van de constructie een soort van dakje rondom maken. Die was er nog niet toch?

Nee, maar je ziet het dak wel al terug op veel foto's.

7 dagen later

Naast deze kleinigheden word er nu ook aan de lift van River Quest gesleuteld. Volgens het Duitse fanforum zouden er nieuwe liften komen zodat eindelijk de ellende met die Liften (en de daar uit volgende verlaagde capaciteit) afgelopen zou zijn.

Ik hoop dat ze dan ook eindelijk eens werk maken van de nieuwe ingang voor River Quest. De wachtrij (vooral het laatste deel) is gewoon oersaai (wellicht de saaiste in het park). Als ze die nieuwe ingang kunnen gebruiken en de binnenkant goed afwerken kun je een aardig stukje (impliciete) storytelling in de wachtrij doen en deze een heel stuk aangenamer maken.

Wellicht dat ze dan ook iets meer kunnen doen met het laatste deel van de rit dat nogal saai is.

4 maanden later

Iemand foto's van de nieuwigheden in Phl? Zouden wel weer wat coole aanpassingen gedaan zijn tijdens de winterstop? (Nieuw rotswerk en dergelijke?)

Jammer dat die speeltuin nog niet af is en ik ben benieuwd wanneer River Quest dan weer open zal zijn

Ze werken alleszins aan een duidelijke afscheiding tussen Klugheim en Mexico.

Daar blijven ze toch inzetten op totaalbeleving, prachtig! Die nieuwe speeltuin, Avoras, is iets minder immersive... Het logo dat daar ophangt is nogal snel gedaan precies, misstaat best wel...

Ze maken zo de gebieden wel helemaal af. Slim. vooral al die speeltuinen zijn nice. Ben wel benieuwd naar het eerst volgende grote project 🙂

• JoostB heeft hierop gereageerd.

Damn.. die schutting bij de uitgang van Chiapas was simpel, maar werkte eigenlijk best goed aan beide kanten. Knap dat ze hier alsnog iets beters neer zetten.

Die afscheiding boven op de brug vind ik wel een beetje raar. Ok: De brug viel op die manier een beetje buiten de themazones, maar gaf daardoor perfect zicht op beide gebieden. Een afscheiding kan het geheel thematisch immersiever maken, maar gaat wel ten kostte van het uitzicht. Daarnaast lijkt momenteel slechts de helft van de brug deze afscheiding te krijgen.

Misschien willen ze enkel Tacana aan het zicht onttrekken??

Edit: Ik zie dat de vensters die vanuit de Berlin-Horeca over de Kaiserplatz uit keken ook volledig dicht gemetseld zijn. Wat er vanuit de Kaiserplatz behoorlijk kaal uit ziet. De gang zelf is nu volledig thematisch aan Mexico aangepast. Wat ik persoonlijk een ietwat vreemde zet vind, aangezien Mexico toch een aardig stukje lager ligt. Wellicht is dat zo gedaan om bovenlangs ook een aansluiting te maken naar Tacana toe (wat de werkzaamheden op de brug ook kunnen verklaren). Ik meen ook dat Mexico het favoriete gebied van de Eigenaar is, dus wat dat betreft wellicht ook geen verrassing dat het wat groter word. De horecagang is nu wat donkerder geworden, maar ziet er op video's sfeervol uit.

Octowuzy is weg. Er is nu een strandje voor in de plaats waar je wat kunt relaxen.. Het zou me niet verbazen als hier in de toekomst een andere kiddie-ride komt.

Avoras ziet er wat mij betreft leuk uit. Het pad omhoog heeft beduidend meer sfeer gekregen. Wel lijkt het er nu op dat het pad daar dood loopt bij Avoras en er niets meer achter zit, gezien de doorgang als de ingang van Avoras uit ziet. Op Duitse Fora word al gespeculeerd dat dit wellicht gedaan is om alsnog het Temple Complex later te sluiten en af te breken cq: Te vervangen. In elk geval lijkt het een ietwat negatieve invloed te hebben op bewegwijzering en hoe het valk zijn weg naar Crazy Bats en Wakobato moet vinden. Het is overigens zeker niet ondenkbaar dat het sluiten van het gebied achter wuze town inderdaad het toekomstplan is, maar dat wil nog niet zeggen dat dit komende winter al gaat gebeuren. PHL heeft in het verleden wel vaker maatregelen genomen voor zaken die pas veel later realiteit werden.

Bienschenjagd in Fantasy heeft nieuwe kleuren gekregen en ziet er fris uit. De goudkleurige details zien er goed uit. Het groen van de kikkers vind ik persoonlijk momenteel nog wat té fel.

Talocan heeft nieuw hoofdsteunen. De attractie is nog gesloten, wellicht is er meer aan de zitjes aangepast dan alleen dat. De kopsteunen vallen in elk geval op door hun grijze kleur (ipv zwart).

Rondom het lifthillgebouw van Black Mamba is nóg een klim-parcours aangelegd. Dit lijtk wel meer te zijn zoals Avoras is en niet een soort outdoor-funhouse zoals de bestaande adventure-trail in Afrika.

Het lifthill gebouw van BM is ook niet langer de ingang naar DiA. Er is een nieuwe Ingangspoort gemaakt tussen CA en het Theater in. Hierdoor valt nu het volledige hotel binnen Afrika en dus ook een deel van het klimrek. (voorheen stond een deel van het Afrikaanse hotel nog in Mexico - wat ietwat vreemd is).

Eftelflags inderdaad, daar ben ik enorm benieuwd naar... Zijn er speculaties die ronddwalen op't internet? Heb gehoord dat ze TotNh zouden slopen, of Wuzetown eindelijk upgraden naar het huidige thematische niveau... Anderzijds ook al gehoord dat Chinatown op de schop gaat... Door de beperkte plaats zijn ze in PHL razend inventief geworden, echt, wauw!

Coasterfrenzy Ik denk dat de insteek is dat wanneer je in een themagebied staat, je op geen enkele manier de bel mag doorprikken door iets anders te zien dan het huidige thema waar je je in bevindt... Da's een goeie insteek, maar wel eentje die geld kost...

Coasterfrenzy als ik dit allemaal lees, is het voor mij vrij duidelijk dat het park de themagebieden meer en meer wil afscheiden.
          Rookburgh als perfect voorbeeld.

Ben benieuwd wat er dan zal gebeuren met China. River Quest en Colorado Adventure zijn volgens mij vrij moeilijk weg te werken daar.

Coasterfrenzy Die afscheiding boven op de brug vind ik wel een beetje raar. Ok: De brug viel op die manier een beetje buiten de themazones, maar gaf daardoor perfect zicht op beide gebieden. Een afscheiding kan het geheel thematisch immersiever maken, maar gaat wel ten kostte van het uitzicht. Daarnaast lijkt momenteel slechts de helft van de brug deze afscheiding te krijgen.

Het zou kunnen dat dit fase 1 is. Misschien wordt de nieuwe muur verder doorgetrokken over de hele brug tot aan de plantenmuur in de volgende winterstop. Ook weer misschien met oog voor een vervolgfase van de cattlepen wachtrij van Taron?

En zoals hierboven gezegd. Rookburgh is de nieuwe standaard. Deep in Africa kreeg vorig jaar als eerste zijn 360° immersive theming. Nu volgt Klugheim en Mexiko.

Ik treed je bij dat het jammer is dat als ze dit doorzetten het uitzicht vanop de brug richting Klugheim zal verdwijnen. Toch vind ik het een logische, goede keuze om de gebieden nog beter te scheiden. De immersive theming doorzetten is de sterkte van het park.

De theming tegenover Tacana moeten huisjes worden waarin je ook kan zitten om te eten, las ik op andere fora.

En de kant van de Kaiserplatz is ook zeer provisorisch afgewerkt. Het lijkt me sterk dat ook hier nog Berlijnse gevels tegen komen in de toekomst of dat het toch beter afgewerkt wordt en dat dit daarom tijdelijk wat minder mooi is.

Dus vanuit die arcade tussen Kaiser Platz en Mexico kun je Kaiser Platz niet meer zien? Ik vond dat een heel gezellige plek zo!

Japio Dus vanuit die arcade tussen Kaiser Platz en Mexico kun je Kaiser Platz niet meer zien? Ik vond dat een heel gezellige plek zo!

Dat klopt. Blijf het vreemd vinden dat ze dit bij Mexico getrokken hebben en niet bij Berlijn. Binnen ziet het er weliswaar heel sfeervol uit: Een beetje permanente avondmarkt.. maar aan de berlijn kant is het echt een lelijke kale muur nog. Ik hoop dat dit nog verbeterd word.

JoostB Ik denk dat de insteek is dat wanneer je in een themagebied staat, je op geen enkele manier de bel mag doorprikken door iets anders te zien dan het huidige thema waar je je in bevindt... Da's een goeie insteek, maar wel eentje die geld kost...

Klopt, dat zeggen ze zelf al jaren... maar laten we eerlijk zijn: Zelfs Disney en Universal slagen daar niet in en nu zijn ze de indeling van gebieden ook opeens op een ietwat rare manier aan het veranderen.

TuttiFrutti River Quest en Colorado Adventure zijn volgens mij vrij moeilijk weg te werken daar.

River Quest heeft naar China toe een chinese facade die gewoon in het gebied past. Er staat wel al een ingang klaar zodat de ingang van RQ via Klugheim komt, maar die is na jaren nog steeds niet in gebruik, waardoor de ingang alsnog in het verkeerde themagebied ligt. Colorado adventure kun je alleen "in de verte" zien, maar staat nergens IN het chinese gedeelte. Ik vermoed dat dit ook wel opgelost gaat worden eens het Chinese gebied groots aangepakt word. Ik verwacht nog steeds dat de loodsen van de Zilvermijn en de Geister Rikscha dan samengevoegd gaan worden.

Overigens kun je ook het lifthill gebouw van BM vanuit behoorlijk veel delen in het park zien. Benieuwd of ze daar nog iets aan gaan doen.

Wat ik persoonlijk véél belangrijker had gevonden, was het blok van Quantum dat boven Berlijn/Wuze Town uit steekt en niet mooi uit ziet. Dat had een thematisch laagje veel dringender nodig..

TuttiFrutti Rookburgh als perfect voorbeeld.

Rookburg is ontwikkeld om een doorgang naar Fantasy te hebben. Daar ga je altijd een gat houden (eens ze die doorgang gaan openen). Tegelijkertijd is de aansluiting naar Berlijn toe wél volledig doorgewerkt terwijl Rookburgh eigenlijk een wijk in Berlijn is en beide gebieden dus bij elkaar horen.

JoostB Heb gehoord dat ze TotNh zouden slopen, of Wuzetown eindelijk upgraden naar het huidige thematische niveau... Anderzijds ook al gehoord dat Chinatown op de schop gaat...

Het is bijna alsof over iedere vierkante centimeter in dat park wel een onzinverhaal bestaat en de geloofwaardigheid van die geruchten daardoor niet bepaald groot is. Bíj́na...

De constructie die op de brug wordt gemaakt is een gebouw, geen muur . Ik verwacht dat hier of meer zitruimte komt voor Tacana (het restaurant tegenover), of dat er een nieuwe take-away punt komt. Het uitzicht op de brug blijft nog steeds intact.

Als China weg gaat vallen, en dat zal vroeg of laat moeten gebeuren voor een renovatie, moet je wel de horeca opvangen die daar weg valt. Dus het zal me niks verbazen als een deel van de snacktenten daar verplaatsen naar dit nieuwe bouwwerk. Tof hoe PHL op elke mogelijke vierkante meter extra bouwwerken weet te creëren.

Er is wel genoeg ruimte om in de toekomst een hele rij aan gebouwen neer te zetten langs de rest van de muur zodat Klugheim aan deze zijde helemaal ingebouwd is. Maar ik gok dat je dat niet wilt doen gezien het panoramischuitzicht dat je hebt vanaf hier.

Trollenbol Het is hoogst waarschijnlijk dat China sowieso gerenoveerd wordt. Naar welk thema is nog niet bekend, al wordt het waarschijnlijk weer iets in dezelfde richting, maar dat China valt is bijna 100% zeker. Dat heeft PHL oomk met hun andere gebieden gedaan waar nu pareltjes aan themagebieden staan als Klugheim en Rookburgh

We zien eigenlijk geen echt grote uitbreidingen sinds het overlijden van de vorige ontwerper. Het zou mij niets verbazen dat al deze toevoegingen (avonturenpad in Afrika, dit restaurant, de enorme speeltuin) een test zijn voor de samenwerking met de nieuwe ontwerper.

Convival mogelijk is ook de vervelende gemeente oorzaak van geen grote bouwzaamheden