ursinho76 Dat klopt niet helemaal.
1: De Lenterbach heet gewoon Lenterbach, maar veranderd inderdaad uiteindelijk van naam. Eerst naar Geildorfer Bach en later naar de Dickopsbach. Beetje net zoals de Rijn hier in Nederland opeens van naam veranderd naar Waal.
2: Het begin is een bron die zich IN phantasialand bevind. De Ententeich bevind zich tegenover Wuze Town en FLY. Om naar DiA te gaan zou de beek bergop moeten stromen.
brandhout Dan snap ik niet waarom er destijds, en jaren later, niet meer dan een blik groene verf en wat spaanplaat vanaf kon. Amper 13 jaar na de opening van de baan alle aankleding verwijderd. Terwijl Space Center thematisch best wel rijkelijk voorzien was.
Alle overgebleven decoratie onderweg (lampen lifthill, laserprojecties, sterrenhemel) heeft men maar defect laten gaan tijdens de eerste jaren. Dat komt voor mij niet heel definitief over.
Goh.. ik weet niet goed wat je zelf nog had willen doen met die baan. De lampen van de Lifthill werken in principe nog. De Sterrenhemel is er uit gehaald met de re-theming (al had deze inderdaad best gepast in het nieuwe thema). Het probleem blijft dat je amper iets van theming kunt toevoegen in de hal. De bodemplaten kunnen slechts zeer beperkt gewicht dragen (ik heb eens ergens opgevangen hoe veel dat was per m2, maar ben het kwijt) en als je nu nog theming wilt toevoegen aan de baan, moet je ook voldoen aan de eisen van nu. Qua brandveiligheid kom je dan al snel te zwaar uit om nog te kunnen werken, of te duur om het de investering waard te maken.. De catwalks voor de nooduitgangen en dergelijk zijn echt apart opgehangen constructies die niet over de normale vloer lopen.
Het enige wat je nog echt zou kunnen doen is een soort binnenkant als Crush of Rock 'n Rollercoaster maken. Dat is relatief makkelijk en goedkoop te doen, maar past niet echt in thema (ja, goed, de theming van Crush slaat ook helemaal nergens op, maar dat is een ander verhaal).
Wat mij betreft komt de Re-Theme naar Crazy Bats veel te laat en slaat ook dit thema eigenlijk nergens op, maar het is in elk geval een verbetering ten opzichte van wat het was. Het moge duidelijk zijn dat het complex op de slooplijst staat, maar dat dit niet voor de korte toekomst is (anders hadden ze de investering naar CB nooit gedaan), maar details zullen altijd wel een mysterie blijven. Zo lang er geen nieuw Theater is voor Fantissima kun je er wel redelijk zeker van zijn dat dit nog blijft staan.