DaltonTerror

De keukens zitten enkel in de kraampjes zelf verwerkt (geel).

De loods staat er gewoonweg tegenaan. Ze is grotendeels leeg buiten wat materialen en enkele oude animatronics.

Dat is de reden waarom ik China Town in de toekomst wel eens een mega renovatie en herinrichting zie krijgen. De plaats van de loods kan ingevuld worden op verschillende manieren:

1. Een nieuw restaurant of kraampjes
  2. De ondergrondse hal van Geister Rikscha kan uitgebreid worden als er nieuwe darkride in de plaats komt.
  3. Colorado Adventure zijn wachtrij kan naar deze zijde verplaatsen.
  4. Een flatride of andere attractie kan worden toegevoegd.
  5. Een combinatie van enkele bovenstaande ideeën.

Ik hoop in ieder geval op een grootschalige aanpak zodat in één keer de pijnpunten weggewerkt zijn: darkride Geister Rikscha en madhouse Fen Ju Palace die een retheme krijgen. Het gehele gebied immersive en 360° maken met wen duidelijke afscheiding naar CA en Klugheim en eventueel een extra attractie of flatride.

Het slopen van die hal en kraampjes in combinatie met het verwijderen van CA en Silverado Theater biedt veel mogelijkheden. Dit is groot denken en fantaseren maar als het bij één park niet verwonderlijk is en best nog realistisch, dan is het Phantasialand.

Colorado Adventure kan door een nieuwe minetrain coaster (deels nieuwe lay-out) vervangen worden waarbij het station en de lifthill dichter bij de rest van de baan komt te staan (rekening houdend met Silverado Theater dat mee tegen de vlakte gaat en een nieuw theater beter geïntegreerd wordt).

Vervolgens Fen Ju Palace bij Klugheim betrekken zodat achter River Quest en Fen Ju Palace (de voorzijde is dan de achterzijde) Aziatische gevels met kraampjes in er tegenaan gebouwd kan worden. Zo wordt Klugheim en China Town beter gescheiden.

Als dan de hal van de Silbermine verwijderd is én het station en de wachtrij van CA verplaats zijn, ontstaat er een heel groot nieuw Aziatisch gebied:

MrRC Jep, word al jaren over gespeculeerd.

• MrRC heeft hierop gereageerd.
    • MrRC vindt dit leuk.

Hoop gedroom hier.

Het plan toen ik er werkte was als volgt:

1. Geister Rikscha gebied
      2. Achterzijde Kaiserplatz (tussen Kaiserplatz en de boomgaard in, maar niet de boomgaard zelf.

In de tussentijd is men wel geconfronteerd met Hollywood Tour die een paar jaar eerder dan verwacht onbruikbaar werd en de VR-hype die op zijn retour is. Het kan dus zijn dat zaken nu anders geprioriteerd gaan worden.

Dan nog even wat opmerkingen:

• Bij Wako Bato zal er nooit gebouwd worden. Te veel gedoe met de buren.
      • Ingangsgebied Berlin omhelst heel veel faciliterende zaken voor personeel en deze liggen heel handig centraal. Totaal onlogisch om die daar te verhuizen voor het kleine stukje dat je ermee wint.

Phantasiastisch het station en de wachtrij van CA verplaats zijn, ontstaat er een heel groot nieuw Aziatisch gebied:

Dat zal nooit gaan gebeuren. Dat verplaatsen is een veel te kostbare aangelegenheid.
      Er zijn ook nog 5 opstel / remise sporen met heel veel wissels.

BAVI Jep, word al jaren over gespeculeerd.

Sorry kun je het stukje tekst van mij er ook bij zetten, ik weet ff niet over welke tekst het gaat ???

Eind april ook Geister Rikscha bezocht en toen werd er driftig geteld hoeveel mensen de attractie bezochten. De teller stond toen halverwege de middag op 400. Het was weliswaar een rustige dag, maar het was echt heel erg laag.

Het feit dat ze bezoekers tellen deed mij vermoeden dat die hut (eindelijk) wel eens plat zou kunnen gaan. Creëert inderdaad enorme ruimte voor iets moois: een oppervlakte vanaf het pad voor hotel Ling Bao naar de hal bij Taron. 👌🏻

-Rocoz- Heel benieuwd hoe Phantasialand vandaag de dag een Chinese darkride zou maken, dus kom maar op.

Lang geleden gaf Phantasialand-ontwerper Eric Daman - inmiddels helaas overleden - in een podcastaflevering van Ochtend in Pretparkland aan geen toekomst te zien in darkrides met animatronics omdat mensen gewend zijn aan betere animaties door games en films. Phantasialand kwam dan ook met Maus au Chocolat waar inderdaad - tegen de oertraditie van het park in - geen poppen maar schermen te zien waren.

Kunnen we stellen dat Europa-Park met hun nieuwe Piraten in Batavia enigszins het tegendeel bewezen heeft? Dat animatronics nog altijd heel tof kunnen zijn?

-Rocoz- Het feit dat ze bezoekers tellen deed mij vermoeden dat die hut (eindelijk) wel eens plat zou kunnen gaan.

Phantasialand telt de bezoekers van alle attracties. Bij de meeste is dat geautomatiseerd met sensoren, oudere attracties zoals Crazy Bats hebben vaak een tourniquet waarmee geteld kan worden. Geen reden dus om op basis hiervan conclusies te trekken.

Phantasiastisch De loods staat er gewoonweg tegenaan. Ze is grotendeels leeg buiten wat materialen en enkele oude animatronics.

Die loods van de zilvermijn word nog veel gebruikt voor opslag en werkplaats. Bijvoorbeeld veel van de houten details van Klugheim zijn daar ter plekke gemaakt. Was goed te herkennen in een docu over Klugheim.

-Rocoz- Het feit dat ze bezoekers tellen deed mij vermoeden dat die hut (eindelijk) wel eens plat zou kunnen gaan.

Ze tellen de bezoekers al jaren op die manier.

Pretparkgenot Lang geleden gaf Phantasialand-ontwerper Eric Daman - inmiddels helaas overleden - in een podcastaflevering van Ochtend in Pretparkland aan geen toekomst te zien in darkrides met animatronics omdat mensen gewend zijn aan betere animaties door games en films. Phantasialand kwam dan ook met Maus au Chocolat waar inderdaad - tegen de oertraditie van het park in - geen poppen maar schermen te zien waren.

Ik geloof niet dat de beredenering helemaal juist is.

Wat ik me herinner van die opname was dat er sowieso flink wat tegenstreidigheden waren tussen dingen die hij zei, en dingen hoe ze in de praktijk zijn in PHL.

Wat ik me herinner van de animatronics was dat het enerzijds heel duur is en anderzijds vrijwel onmogelijk is om nog mee te gaan met de technieken die een Disney of Universal zich kunnen veroorloven. Daarentegen hebben videoschermen de eenvoudige mogelijkheid om een scene te vervangen door redelijk eenvoudig de video te vervangen (kuch Pirates in 4D kuchhoest). Daarnaast zie je dat er bij Chiapas inderdaad weer een animatronic is. Deze mag dan wel relatief simpel zijn, hij past perfect en doet perfect wat hij moet doen. Dit soort dingen zie ik dan nog wel vaker in PHL gebeuren.

Echter: Hoe graag ik zelf meer animatronics zou willen zien, denk ik gewoon niet dat het een goede zet is om daar in te investeren. Enerzijds omdat ze in PHL dan toch wel vaak stil zouden staan. Anderzijds omdat ik ook niet denk dat de investering zich ooit gaat lonen (althans; Niet op de schaal van bijvoorbeeld een Fata Morgana). Een goede animatronic is tegenwoordig onbetaalbaar (ook in moderne Disney Rides zie je ze amper nog terug en word vaak gekozen voor één goede animatronic en verder wat klein spul of projecties in plaats van een grootse animatronic-darkride). Enerzijds vanwege de enorme investerings- en onderhoudskosten die gepaard gaan met een klassieke darkride, anderzijds vanwege de lage interesse in dergelijke attracties bij het grote publiek. Natuurlijk: De klassiekers zijn nog steeds heel geliefd (nostalgie), maar daaarbuiten zie je simpelweg dat grootse darkrides zonder IP simpelweg geen succes zijn. En laat PHL nu volstrekt niets met IP doen (zelfs niet met eigen creaties zoals de Efteling dat doet). Ik denk ook niet dat EP nog ooit piraten herbouwd had, als ze het niet op kosten van de verzekering hadden kunnen doen. (en zelfs daar is gekozen voor een flinke upgrade om de attractie spannender te maken dan ze was). Ze hebben ook daar immers al jaren niets meer in die categorie gemaakt. Sterker nog: Het aantal animatronics is ook daar afgenomen bij de ombouw van Piccolo Mundo of simpelweg het verwijderen van doorloop-shows/attracties.

Nee.. als er in PHL een darkride komt, dan zal deze ongetwijfeld een soort thrill factor bevatten. Denk aan een spiderman of een harry potter systeeem. Ongetwijfeld ook weer met de nodige schermen, maar wel met mooi uitgwerkte fysieke details en slechts enkele kleine animatronics.

maar wie weet. Wellicht dat de vervanger van Eric Daman een heel andere mening heeft en Robert Löffelhardt weet te overtuigen om daar in mee te gaan.

Coasterfrenzy Pirates 4D! Nu je het zegt, wanneer zou die toch eens vervangen worden! Volgens is dit één van de langst draaiende films in een park ooit

Pretparkgenot Kunnen we stellen dat Europa-Park met hun nieuwe Piraten in Batavia enigszins het tegendeel bewezen heeft?

Integendeel, als je Piraten in Batavia als voorbeeld gebruikt bewijs je juist dat dat statement wel klopte. Er staan amper rijen voor Piraten in Batavia, of elke andere dark ride in Europa-Park. Ik denk dat je je bewijsmateriaal beter bij Disney kunt gaan zoeken.

Quefox_ PIB staat wel in ieders top 3 darkrides als ik het zo weet. Natuurlijk staat Disney ook hoog, maar de darkrides in EP worden gewoon nooit druk bezocht terwijl sommige wel écht de moeite waard zijn.

Quefox_ Er staan amper rijen voor Piraten in Batavia

Ik heb er vorig jaar toch regelmatig wachtrijen voor gezien tot ver buiten de deuren. (max. 40 minuten)
                Het bizarre aan Piraten in Batavia is, dat de capaciteit immens hoog ligt en soms zelfs ver boven de theoretische capaciteit. Op drukke momenten vertrekken soms om de 15 seconden boten vanuit het instapstation. Heel soms moet je dan zelfs even wachten bij de drop voor je naar beneden kan zoefen. Overigens geldt het vaak wel dat darkrides een hogere capaciteit hebben dan andere attracties, dus wachtrijen zeggen in mijn ogen niets over de populairiteit van de darkrides.

msnguy Overigens geldt het vaak wel dat darkrides een hogere capaciteit hebben dan andere attracties, dus wachtrijen zeggen in mijn ogen niets over de populairiteit van de darkrides.

Niet helemaal waar. Het capaciteit van dark rides loopt enorm uiteen. Er kunnen uit mijn hoofd 16 of misschien 20 personen in een boot van PiB. Er kunnen maar 4 personen in een kar van Snorri Touren. Volgens mij is daarnaast de dispatch tijd van PiB hoger dan ST (al zullen die niet bijster ver uit elkaar liggen).

Grote boot- en karritsystemen en omnimovers hebben vaak een enorm hoog capaciteit. Met kleinere karretjes/boten zakt de capaciteit al heel snel.

pretparkgekkie05-10 PIB staat wel in ieders top 3 darkrides als ik het zo weet

Daar ga ik dan even verandering in brengen! PiB staat namelijk niet in mijn top 3 dark rides.

msnguy Ik heb er vorig jaar toch regelmatig wachtrijen voor gezien tot ver buiten de deuren. (max. 40 minuten)

Oh dat heb ik dan tijdens mijn laatste bezoek compleet anders ervaren. Daar waar voor de achtbanen makkelijk 45+ minuten stond, was PiB vrijwel altijd walk-on. Idem voor de andere dark rides in het park. En je punt over capaciteit klopt wel (gedeeltelijk), maar zo'n verschil in wachttijd vond ik toen wel echt opmerkelijk.

Quefox_ Integendeel, als je Piraten in Batavia als voorbeeld gebruikt bewijs je juist dat dat statement wel klopte. Er staan amper rijen voor Piraten in Batavia, of elke andere dark ride in Europa-Park. Ik denk dat je je bewijsmateriaal beter bij Disney kunt gaan zoeken.

Niet mee eens en niet voor niets dat deze attractie een VirtualLine heeft. Sinds de ombouw heb ik hier in mijn bezoeken alleen meer rijen zien staan die bij 25+ min. al door de passage slingert richting Scandinavië/Noorwegen.

Edit: Ik zie dat je al op de opmerking van msnguy gereageerd had.

Phantasiastisch Naast het park- waar het labyrint stond - staan er 3 huizen. Het linkse huis is met zekerheid van Phantasialand, je ziet op Google Maps de Wintertraum reuze kerstballen liggen. Ik dacht dat ze één van de andere twee huizen ook al bezitten. Waarmee ik veronderstel dat ze zullen proberen het 3e huis ook te kopen zodat hier ook een uitbreiding mogelijk is. Dit zou ook de mogelijkheid bieden om zelfs 2 indoor themagebieden te creëren. De nieuwe hal die Crazy Bats vervangt kan tegen Wuze Town worden gebouwd. Op de plaats van het labyrint en de 3 huizen kan een tweede hal komen. Eén grote hal is ook een mogelijkheid.

Ik ben er pas geleden geweest en volgensmij zijn al deze huizen nu van Phantasialand. Alles was pot dicht en er stonden Phantasialand autos voor de deuren. Ik heb ook ooit gehoord dat Phantasialand tegenover de ingang van Berlijn wilt uitbreiden alleen niet wordt goedgekeurd wat voor Phantasialand altijd triest is. Ik hoop eigenlijk dat heel WuzeTown een opfrisbeurtje krijgt en dat in de loods van Crazy Bats en HollywoodTour een goede vervanger komt. We moeten wel nog even wachten totdat er iets nieuws komt in Phantasialand maar als wordt het echt mooi en uniek wat ze neerzetten. Ik zie de toekomst van Phantasialand matig in.

alle huizen aan de Berggeiststraße (de straat waar de Hoofdingang van het park ligt) zouden van het park moeten zijn, al is dat niet 100% zeker. Het is vooral verrassend dat het huis tussen Wuze Town en de Ingang nog niet is gesloopt, maar wie weet waar het park dat nog voor gebruikt (je artiesten moeten ook ergens kunnen wonen bijvoorbeeld).

Dan heb je langs de Schorrenberg (net om de hoek van de drie huizen) het voormalige "Haus Berggeist" liggen, dat ooit door PHL zelf als hotel/pension werd uitgebaat maar nu leeg staat. Wél wordt de parkeerplaats nog gebruikt voor opslag.

Dan is er nog één klein huis iets Noordelijker waarvan het onbekend is wie de eigenaar is. De rommel zou werkmateriaal van het park kunnen zijn, maar het kan ook gewoon een slordige bewoner zijn.

Aan de achterkant van het park heb je dan de Ahornweg liggen. Het grootste huis (zuidoostelijkste uithoek van de straat) is als het goed is ook eigendom van het park, gezien er ooit een rechtstreekse ingang van het park naar het huis bestond. Er staan dan nog 7 andere huizen langs de parkgrens. Het zou natuurlijk ideaal zijn als het park deze kan opkopen, maar dat kan enkele generaties duren.

In het verlengde van de Ahornweg begint de Ulmenweg, daarvan wil je ook de eerste twee huizen hebben. Mocht dit lukken, kan het park een hele mooie geluidswal richting het dorp vormen. Echter blijven er nog een paar probleempanden bestaan: Ulmenweg nummer 42 is daarvan de belangrijkste.

Geen idee wat de status van het pand is, maar het staat zo ongeveer in het park. Wellicht dat PHL hier nog interesse in heeft, al zou ik de kans niet laten liggen om ook de nummers 40 en 38 op te kopen.

Eventueel zou je in de bocht van de Ulmenweg een mooi hotel kunnen zetten dat ook weer dienst doet als geluidswal. Wellicht het restaurant er tegenover nog opkopen voor parkeerplaatsen voor dit hotel.

Coasterfrenzy Als je je park met een grote geluidswall wilt maken zou ik eigenlijk deze huizen opkopen en hier een mooie berg ofzo tegen zetten

EP heeft qua attracties & darkride gewoon een top capaciteit.

On-topic: Ik zie de toekomst van PHL helaas somber in, de gemeente werkt nooit echt mee en de bewoners ook niet. Jammer, want dit park is in geen 1000 woorden te beschrijven.