- Bijgewerkt
Het is alweer een tijdje geleden dat F.L.Y. zijn deuren geopend heeft en Phantasialand zal ongetwijfeld plannen maken voor de toekomst. Daarom lijkt het mij interessant om te 'phantaseren' over de eerstvolgende grote nieuwigheid in Phantasialand.
Er zijn naar mijn idee enkele plekken waar het zou kunnen.
- Het pad achter het Silverado Theater richting Ling Bao. Hier stonden voorheen wat bungeetrampolines, dit gebied zou een herinrichting kunnen krijgen. De beschikbare ruimte is daar ongeveer 1.400 m2.
- De locatie van de Hollywood Tour en Temple of the Nighthawk en de ruimte daarachter. Zo'n 11.000 m2.
- De lege ruimte bij Wakobato. Zo'n 4.500 m2 aan ruimte.
- China Town, dit stukje is toch wel het minst indrukwekkend en neemt zo'n 2.400 m2 in beslag. Wellicht dat dit herontwikkeld zou kunnen worden in combinatie met een upgrade/retheme van Geister Rikscha.
Als ik deze locaties zo bekijk dan is de enige logische volgende stap een indoor attractie.
Los van de locatie vind ik ook echt dat Phantasialand een darkride nodig heeft. Na het verwijderen van familieattracties als de Silbermine, Race for Atlantis en de noodgedwongen sluiting van de Hollywood Tour is er gewoon te weinig voor de hele familie in het attractie-aanbod.
Een darkride waar ikzelf helemaal weg van ben is Jurassic World Adventure. Dit is de eerste keer dat ik schermen en fysieke decors zo goed samen vind gaan, echt magnifiek hoe het gesynchroniseerd is.