Dit heb ik inderdaad vaker gehoord.
Persoonlijk vind ik het een vreemde opmerking, want uiteindelijk kies je daar toch helemaal zelf voor en ik heb er mijn twijfels over of een goede darkride die rust creëert. Ik zou eerder rust vinden in een Geister Rikscha, want het effect van "ogen tekort hebben" heb je daar niet.
Het park zou wel een uitbreiding kunnen doen op rustige zitplekken. Zitplekken zijn er genoeg, maar op veel dagen kun je deze moeilijk nog rustig noemen. Er zijn nog wel een paar mooie plekjes waar je écht rustig kunt zitten omdat het aardig verstopt is voor het "gewone" volk, maar juist voor dat gewone volk mogen er wel nog wat bij.
TheKillingJoke1991 Pirates in Batavia in Europa Park en Challenge of Tutankhamon in Walibi Belgium tonen mijns inziens aan dat je ook prima een op zichzelf staande dark ride kan ontwikkelen
Dan noem je een darkride die nog komt uit de tijd dat deze dingen wél nog success hadden en (inderdaad toch weer) een interactieve darkride.. Die zo'n beetje de enige versie is die nog succesvol kan zijn anno nu en die PHL helaas al heeft..
Jaren geleden bij een Fan Event eens aan EP gevraagd voor een darkride. Ze zijn trots op Piraten in Batavia, maar een nieuwe darkride van dat formaat hoeven we niet meer te verwachten. Het belangrijkste argument was de kostbaarheid van de ruimte in het park, maar sindsdien is bijvoorbeeld Arthur er nog bij gekomen: Daar was dus plek genoeg geweest. Ik denk dat zoiets kleins als Schnorri Touren het maximale is wat er nog in zit. Zoiets is een mooie opvuller voor EP, maar het past niet in het straat je van PHL..
Nogthans: PHL kan er nog redelijk gemakkelijk de ruimte voor maken. Geister Rischa kun je vervangen (ja, ok, dan verwissel je één rustmoment wellicht voor het andere en voegt het voor die opmerking niets toe) en ze hebben natuurlijk nog de hal van Crazy Bats die vroeg of laat weg zal gaan. Beiden bieden genoeg opties voor een mooie darkride. Ik hoop ook écht dat ze het doen, maar ik vrees dat het dan toch weer een thrill versie of (semi) interactief gaat worden.