Ze zijn nog steeds in Berlijn bezig met iets. Ik verwacht toch dat daar wellicht meer komt dan we verwachten. PHL weet ook wel dat ze nooit té lang kunnen wachten tussen twee grote nieuwigheden in. Met een langere bouwtijd dan normaal (aangezien hun projecten altijd heel complex zijn) zou je pas in 2026 ten vroegste iets kunnen openen als ze meteen na de zomer beginnen met bouwen, en dat is dan al héél optimistisch. 2027/2028 is realistischer.
Oké. De Adventure Trail geeft ze wat extra tijd om te overbruggen. Wellicht dat ze zelfs nog met iets anders kleins komen om gasten te lokken. De upgrades die ze in Afrika gedaan hebben zijn zeker niet verkeerd en ik verwacht dat de rest (waar nu nog aan gewerkt word) zeker ook het nodige aan extra ervaring kan bieden, maar het zal nooit de aantrekkingskracht hebben van een nieuwe grote attractie.
Als ik het zelf mocht zeggen: Silverado theater weg (nu niet meer realistisch gezien er net een nieuwe show is) om te vervangen door een multifunctioneel theater dat overdag voor parkshow en 's avonds voor Fantissima gebruikt kan worden.
Daarna kunnen ze het Temple Complex aanpakken. Het gebouw tegen Wuze Town aanzetten zodat het één groot geheel word met meerdere nieuwe attracties. Een Darkride die het verhaal van de Wuze vertelt compleet met aardbeving-simulator (die het Wuze Rijk destijds ondergronds bracht) zou kunnen werken.
Dan bij China town de gebouwen voor de Silvermijn en de Geister Rikscha samen voegen tot één geheel. Het pad dat er nu loopt kan worden vervangen door het pad dat achterlangs loopt (via de ingang van Colorado) en tegelijkertijd ook door het pad dat door KLugheim loopt als de poort Tussen China en Klugheim open word gezet. In het nieuwe grotere gebouw kan een nieuwe darkride komen zoals bijvoorbeeld harry Potter (de robot armen kunnen je perfect in een kleinere ruimte stoppen en er weer uit halen om zo de ruimte die er is optimaal te benutten).
Dan blijft natuurlijk nog de "Groene Wand", de wei achter de Kaiserplatz, de Driehoek tussen Rookburgh en Wuze Town en eventueel wat ruimte rondom het meer beschikbaar met beperkte opties.
Ze kunnen nog best veel, maar in tegenstelling tot Disney of Universal zit er natuurlijk geen Miljardenbedrijf achter. Het zal dus de nodige tijd kosten. Het lijkt me wel dat de bestaande rotte appels het eerste er uit vliegen en dat men later zal kijken voor uitbreiding oppervlakte..
Anderzijds kan uitbreiding van oppervlakte ook weer meer bezoekers opleveren natuurlijk.