Paira Daiza is een fantastische dierentuin met enorm goede landscaping en thematisatie. Sowieso de mooiste dierentuin die ik ooit bezocht heb. De oudere verblijven zijn wellicht een beetje aan de kleine kant, maar volgens mij proberen ze deze wel te verbeteren. Door het nieuwe gebied wil ik dit park graag weer opnieuw bezoeken. De eerste keer dat ik dit park was, hebben we echt de complete dag nodig gehad om alles fatsoenlijk te bezichtigen. Helaas waren we toen al te laat om het doorloopverblijf van de pinguins (volgens mij) te bezoeken. Ik wil al bijna zeggen dat als je alles goed wilt zien, dat je er dan langer dan een dag moet zijn. Het overnachten in één van de nieuwe overnachtingsmogelijkheden is een soort bucket list doordat de prijzen hiervan vrij hoog liggen. Je krijgt er wel aardig wat voor terug, maar het blijft toch een flinke klap geld.
Wat is Pairi Daiza? Wat vinden jullie?
- Bijgewerkt
Ik ben er in de afgelopen 3 jaar 4x geweest en wil graag weer terug.
Het is echt het allermooiste dierenpark wat ik ooit gezien heb en na het zien van de nieuwe uitbreiding ben ik heel benieuwd hoe het er allemaal echt uitziet
De nieuwe verblijf accomodaties klinken ook goed. Ik ben hier na het luisteren naar Zoo Inside aflevering 38 ook hier heel benieuwd naar
Wanneer is de pretpark.club meeting?
ArcovandenBroek Leuk idee!
Ben ik voor!! Dat zou echt enorm leuk zijn een dierentuin meeting
- Bijgewerkt
2-3 of 9-10 november? Dan is het park tot 21.00 uur open. Twijfel nog even om een overnachting erbij te nemen.
Leuke vlog Danny! Tof ook dat het park je 's morgens een aparte rondleiding gaf langs de diverse dierenverblijven. Ik ben er 2 jaar geleden geweest en vond het een schitterend park! Maar ben het met je eens dat het wel echt ver rijden is vanaf Nederland en dat de oudere gedeeltes wat schraal afsteken bij de nieuwe gebieden die ze hebben ontwikkeld. Enige kritiekpunt wat ik nog heb was de "olifantenshow" in het eigen verblijf. Dat leek op ouderwets gegoochel met de dieren en was niet perse nodig vond ik. Maar heb er een leuke dag gehad destijds!
Een pretpark.club meet-up vind ik zeker een top idee!
Ik vind het een prachtig park met een mooie collectie dieren. Als Sven straks iets groter is wil ik het zeker nog eens bezoeken. Misschien wel de mooiste dierentuin die ik heb gezien, en we hebben er toch heel wat gehad. Ook met een rolstoel is het park overigens ook goed te doen. Niet alle paden zijn geschikt, maar ze hebben een mooie plattegrond gemaakt voor hoe je kan rijden met een rolstoel of kinderwagen.
Super leuk idee!
Hier gaan we zeker nog eens heen maar de afstand in combi met kinderen maakt het geen dagtrip helaas. Dat wordt eens een combi met een (korte) vakantie.
Overigens wel jammer dat het park niet meer zeer goedkoop via Efteling of Toverland abo te bezoeken is. Dat was een topcombi!
Allicht onderweg naar, of toch een weekend met overnachting. Weekendje Brussel eraan plakken. Of toch Walibi.
Locatie is daarom wel echt een ding overigens. Zowel de kust met De Panne als de Ardennen wat wel aantrekkelijke gebieden zijn, liggen bijna net zo ver rijden als midden Nederland naar Pairi Daiza.
Pairi Daiza is de mooiste dierenpark die ik ooit bezocht heb. Het is daar echt super mooi gebouwd en zeer groot om echt alles te willen zien heb je eigenlijk meer dan 1 dag nodig, Maar zeer zeker een aanrander om het eens te bezoeken.
Ik ben er nog niet geweest, maar ook voor mij staat deze dierentuin hoog op het lijstje om eens te bezoeken!