AJS misschien zou de boot verplaatst kunnen worden naar de rand van de vijver naast het vernieuwde restaurant Kasba en kan het thema van de boot meer aangepast worden naar de wereld van Sindbad.
Ik zie dat zelf niet snel gebeuren, er zouden wel heel veel bomen moeten sneuvelen, het ligt dan aan een niet zo breed pad en onder het podium dat daar ligt zitten best wat technische installaties. Ook dacht ik dat het klaterwater-systeem daar de Efteling binnen komt?
Maar in mijn gevoel gaat de boot daar mogelijk best uit de toon vallen: enerzijds zou de vorm veranderd moeten worden naar een Oosterse stijl. Anderzijds is de boot niet voorzien/gebouwd met het oog op in de buurt staan van water, dus daar moeten mogelijk wat wijzigingen gebeuren.
Daarnaast denk ik dat de Halve Maen net een prachtige boot is, én Nederlandse geschiedenis heeft (teruggaand tot 1608). Dat is voor mij veel meer waard dan aansluiting bij een themagebied, gezien dit deze attractie toch echt wel meer maakt dan een simpel schommelschip.
Ik zie zelf geen enkel voordeel in het verplaatsen van het schip: thematisch vloekt hij elders evenzeer en hij sluit nog vrij goed aan in de omgeving met De Vliegende Hollander. Hij ligt er in ieder geval prachtig gelegen, met veel groen en mooie thematisatie.
Hem verplaatsen kost niet alleen enorm veel geld, maar de oppervlakte die vrijkomt is minimaal, minder dan 100 vierkante meter, ik zou niet weten welke attractie men daar dan in de plek zou zetten die men letterlijk niet gelijk waar anders in het park kan zetten.
Ik acht het meer waarschijnlijk dat ze dan gewoon een andere attractie in de Wereld van Sindbad gaan neerzetten, dan dat ze een bestaande attractie gaan verplaatsen. Ik weet dat Plopsaland hun piratenboot ooit verplaatst heeft, maar daar zat geen thematisatie (en nog steeds niet) bij en die was makkelijker te verplaatsen in het traject van de Supersplash.
Nee, deze gaat niet verplaatst worden, het enige wat ik er nog aan zie gebeuren is dat eventueel er een nieuwe wachtrij komt maar verdwijnen (bevestigd door de woordvoerder van de Efteling) gaat hij zeker niet.