Ja, natuurlijk was 3x overdreven 😁 Toegegeven.. Ik had beter 100x kunnen gebruiken.. dat is wat typischer en duidelijker. Mea culpa.
pretparkgekkie05-10 Dit is wat ik van WikiPedia heb vernomen, en als ik het opzoek op google zie ik 10x achter elkaar de Halve Maen staan.
De Nederlandse wikipedia word amper tot nooit bij gewerkt en kun je écht niet als serieuze bron handhaven. Zeker niet in een land dat zo arrogant is dat het denkt dat Europa deel van Nederland is en zijn eigen internationale alfabet ontwikkeld (wat in geen enkel ander land bekend is), wat uiteraard met A for Amsterdam begint.
Dit is iets waar vooral de Amerikanen om bekend staan, maar als je wat meer internationaal werkt kom je toch opvallend vaak situaties tegen waarbij blijkt dat Nederland er toch ook behoorlijk wat van kan.. Alleen is het bij ons meestal iets subtieler en op vlakken waar je wat minder snel tegengas op gaat krijgen. 😆 😆
Maar goed: Terug on topic:
Kevjoe De Halve Maen heeft toch regelmatig grote wachtrijen en ik zie hem op normale drukke dagen zo goed als nooit leeg draaien.
De vraag is: Is dat omdat de Halve Maen zo geliefd is, of is dat omdat de Efteling een zwaar gebrek aan (thrill-)flatrides heeft??
Volgens mij is het vooral dat laatste.
Of misschien moet ik zeggen: Opvulattracties in het algemeen. Want ook aan andere opvullers ontbreekt het. Dat blijkt ook wel steeds opnieuw bij de diverse "virtuele wachtrijen" die de Efteling test.
Bij vulcano Bay werkte het in het begin ook niet helemaal lekker (vooral omdat ze gewoon véél te veel mensen toe lieten), maar je ziet dat het virtueel wachten daar wél goed werkt omdat er een groot golfslagbad, een lazy river en een action river zijn die de mensen kunnen doen terwijl ze wachten. Natuurlijk kunnen ze nog gewoon in de zon liggen. Dat laatste werkt alleen in een waterpark en kun je in een pretpark niet maken, maar dit park heeft gewoon veel meer opvulattracties nodig.. en dan vooral eens wat anders dan draaimolens.