Upwego Pas op, als je pech hebt ben je de rest van de dag doorweekt als je River Quest midden op de dag doet 😉 Ik heb er ervaring mee en het is geen pretje. Je meurt daarnaast de hele dag.... Ontzettend leuke ride River Quest maar doe hem aan het eind van de dag. Je kan ook geluk hebben en er met een paar spatjes uit komen maar je kan ook pech hebben en er totaal doorweekt uitkomen....

pretparkgekkie05-10 normaal kwam ik er dus gewoon droog uit, maar de laaste keer was ik droog uit river quest gekomen en paar vrienden door weekt. We dachten kom we lopen door naar Chiapas iedereen volop doorweekt terwel ik normaal niet super nat werd in Chiapas.

Ik ben in de meivakantie naar Phantasialand geweest en het moet zoals velen al zeggen, lukken om Taron met maximaal 25 minuten en daarbij aansluitend Raik met max een kwartier te doen.
    En ik zou om iets van 10 over half 6 (de wachtrijen sloten in de meivakantie best stipt om kwart voor zes) een attractie doen waarbij de hele dag een lange wachtrij stond en waar je graag (voor een tweede keer) in wil. Dan spaar je toch al minstens een half uur uit. Let wel op dat dit niet voor Crazy Bats geldt: deze overdekte achtbaan sluit al om 16 uur. (Heeft vast iets met de VR-brillen te maken.) En volgens sommigen op dit forum klopt de aangegeven wachttijd in negatieve zin niet altijd bij Crazy Bats.
    Daarnaast komt er gegarandeerd een moment waar Black Mamba 10 tot 15 minuten wachten is, en hierbij kan je Colorado Adventure doen, welke ik verassend goed vond (de ingang natuurlijk niet, maar de baan zelf écht wel), deze is op een rustige dag zoals morgen waarschijnlijk met 5 minuten wachten te doen. Colorado Adventure gaat echter niet altijd al om 10 uur open.
    En voor als je het nog niet weet; bij de Winja's is de Fear (de rechtse als je op de trap naar beneden staat) een stuk leuker dan Force.
    En Hotel Tartüff wordt een beetje vergeten, terwijl dit een heel unieke en leuke attractie is.

Ruud Mbt tot de front row in FLY: Houd er wel rekening mee dat er vanaf de kluisjes voor de front row ook nog een half uur wachttijd kan staan! Dus de rij die je ziet vanaf de splitsing is niet de gehele wachtrij voor de front row.

• Ruud heeft hierop gereageerd.

BartvL Je wordt met de groep naar binnen gelaten die dan in de front row gaat staan. Ze laten leeg lopen van kluisjes tot aan de metaaldectors en dan mag front komen. Als je dus zelf zorgt dat je mensen inhaalt bij in kluisjes leggen voor de metaaldetactors kun je echt ver vooraan komen.

Wat ik wel merk is dat F.L.Y. toch wel echt capaciteit soms mist. Ik zie de ride zelden met 4 treinen rijden en dat heeft ook te maken met het feit dat de achtbaan veel onderhoud vereist.

Ik zou mijn dag altijd beginnen met attracties als Winja's, Crazy Bats. Hier kan je snel rondrennen en deze gebieden zijn ook niet heel prettig om lang te verblijven. Vergane glorie. Zeker die wachtrij bij Winja's is erg vervelend. Dus in de ochtend dit snel afstrepen en dan met je gemak even F.L.Y. bezoeken, broodje eten en Rookburgh op je in laten werken.

Ik zou eigenlijk nog voor de lunch River Quest en Chiapas proberen te doen. Die willen in de middag nog wel erg druk worden. De rest kan je het beste doen na de middag. Eerder al gezegd dat Taron dan rustiger is en ook BM wilt dan wel wat rustiger zijn. Vergeet ook de Colorado Adventure niet te bezoeken, hoewel ik daar zelden echt een hele lange rij zie.

Nog een paar tips; vergeet Hotel Tartuf niet en ook de nieuwe Deep in Africa trail is bijzonder tof.

Neem je wandelschoenen mee.
      De hele dag heuvel op heuvel af trap op trap af.

• MrRC vindt dit leuk.

Mijn vrouw en ik gaan binnenkort ook naar Phantasialand. Zijn er onderweg naar Nederoabd leuke Duitse restaurants om lekker te gaan uit eten? Vraag het even hier omdat ik er geen heel nieuw topic over wil openen.

Ik ben vandaag in het park geweest en het was echt te doen. Een paar tips voor iemands bezoek is wel om 9uur bij opening van het park aanwezig te zijn en dan naar Rookburgh te lopen. Ook is het handig om de single riders te gebruiken bij Taron en Raik deze lopen echt snel door. Als er attracties tot buiten staan zoals Colorado Adventure en het geeft gewoon 20minuten aan ga er natuurlijk in. Ook de show Battle of the best is leuk om te zien. Capaciteit ging vandaag top alleen bij Black Mamba niet!

JaylonToverlandgek Ik ben vandaag in het park geweest en het was echt te doen.

Was het uitbreidingslooppad al open in Deep In Africa ?
        Of heb je toevallig foto's die je wilt delen daar over ?

MrRC Ik heb er helaas geen fotos van gemaakt maar ze waren er druk mee bezig. De huisjes waren nogsteeds wit maar wel af. Alleen nog de details en kleuren moesten erop en dan waren de huisjes af.

• MrRC vindt dit leuk.

JaylonToverlandgek Ook is het handig om de single riders te gebruiken bij Taron en Raik deze lopen echt snel door.

Word deze bij taron nog gebruikt dan? Bij mijn weten is die ingang enkel nog voor Fastpassers.

Coasterfrenzy toevallig zag ik laatst voorbij komen dat de single riders wachtrij van Taron weer heropend is

Coasterfrenzy zondag uitgebreid gebruik van gemaakt. Hij is ingebruikname maar niet super goed aangegeven

Bran Hij is ingebruikname maar niet super goed aangegeven

Bij Taron is dat volgens mij het rechter poortje ipv het linkerpoortje.

• Bran heeft hierop gereageerd.

MrRC er zijn er 3 links midden en rechts. Links is normaal, midden singel en recht fast passes. Je moet opletten je kan switchen tussen single en fast na 5 meter ongeveer

• MrRC heeft hierop gereageerd.
                • MrRC vindt dit leuk.

Bran tussen single en fast na 5 meter ongeveer

Dat is volgens mij als je het trapje afgelopen bent voor je de bocht naar rechts gaat ? Of heb ik dat verkeerd.
                  Ik ben er op 12 Juli dit jaar om het zelf te ervaren.

• Bran heeft hierop gereageerd.

MrRC ja op dat stuk ongeveer weet nou niet als het er net voor of achter was

• MrRC vindt dit leuk.