Beste medeforummers,

aanstaande donderdag ga ik naar Phantasialand en waar ik verwacht had dat het niet druk zou zijn (volgens mij zijn er geen schoolvakanties) lopen de wachttijden vandaag al flink op. Om die reden wil ik graag goed voorbereid aan de dag beginnen, zodat er toch nog zoveel mogelijk attracties gedaan kunnen worden.
Ik heb wat vragen, waarvan ik hoop dat jullie me van een antwoord / advies kunnen voorzien:

• het park opent om 9.00, de attracties pas om 10.00. Zijn de wachtrijen wel eerder open dan 10.00?
  • welke attracties hebben een single riders lane?
  • het park sluit om 18.00. Sluiten de wachtrijen om 18.00 of eerder?

Alvast bedankt voor alle reacties 😀

• Joell heeft hierop gereageerd.

Upwego het park opent om 9.00, de attracties pas om 10.00. Zijn de wachtrijen wel eerder open dan 10.00?

Sommige attracties kunnen eerder openen, ligt even aan de dag zelf meestal zijn het de attracties in Berlin die eerder open zijn. Voorgaande jaren was F.L.Y. ook wel eens om 9:45 open.

Upwego welke attracties hebben een single riders lane?

Die worden sinds corona niet meer gebruikt

Upwego het park sluit om 18.00. Sluiten de wachtrijen om 18.00 of eerder?

Wachtrijen sluiten meestal 15 minuten eerder, handig wel bij elk wachttijdbord bij de attracties staat eronder vermeldt wanneer de attracties zal sluiten.

Ik zou kiezen om eerst Taron en daarna FLY te doen omdat daar de wachttijden snel kan oplopen.

EDIT
    Heel erg stom van mij, maar dat moet inderdaad andersom :
    Eerst F.L.Y. en daarna Taron.

Om daarop voort te borduren: als de wachttijd bij Black Mamba overdag te lang is naar je zin, deze zakt tegen sluitingstijd van het park vaak behoorlijk. Zorg wel dat je in de rij staat voor ze die sluiten!!

MrRC ik adviseer juist niet meteen Taron te doen.
      Beginnen met FLY kan je wel wat schelen mits je vroeg genoeg bent. Maar bij Taron zijn de wachttijden altijd het langst op begin en eind van de dag. Daartussen zakt de wachtrij vaak in, dat is beste moment om Taron te doen

Net zoals @Mennoo_ zou ik afraden om Taron 's ochtends te doen, en wel om twee redenen. Ten eerste is Taron voor vele bezoekers nog steeds de eerste ride die ze bezoeken, waardoor de rij er rond 10h00 vaak aardig oploopt. Ten tweede wordt Taron voelbaar sneller in de loop van de dag, dus 's ochtends is de rit soms een beetje teleurstellend.

Rijen bij Taron zijn (naar mijn gevoel) meestal op z'n kortst tussen 13h30 en 15h30, dus ik zou dan één of meerdere ritjes proberen te maken. Toen ik afgelopen zondag in Phantasialand was, piekte de wachttijd tussen 10h00 en 12h00 rond de 40-50 minuten. 's Namiddags daalde de wachttijd tot 25 minuten, terwijl je er een betere ervaring voor in de plaats kreeg. Het klopt ook dat er bij Taron tijdens de laatste uren van de dag opnieuw een langere rij ontstaat, aangezien velen hier de dag willen afsluiten. Gelukkig is zo'n ritje Taron aan het einde van een warme zomerdag zéker een aanzienlijke wachttijd waard 😃

Toevallig gisteren geweest. Onverwacht inderdaad erg druk. Er zijn inderdaad geen officiële schoolvakanties in de regio, dus wij hadden ook geen wachttijden van 30-45 min verwacht. Ons vermoeden aardig wat scholen die de dagen tussen hemelvaart en pinksteren gebruiken voor studiedagen. Vanwege drukte op de parking al besloten ons plan voor drukke zomerdagen te gebruiken. Beginnen met beide Winja's, tot 10 uur hangt er in de doorgang bij huis van de 6 draken een lint. Als je daarna beetje doorloopt kun je de eerste rit dan zo instappen en 2e rit was 5 min wachten. Daarna evt Crazy bats en dan via Maus o chocolade en hotel naar Fly. Eerste rij Fly was 10 min langer wachten dan normale rij, 1 iemand beneden gaan laten kijken terwijl je bij splitsing komt, als er maar man of 20 staat (10 treinen) zeker voor eerste rij gaan. Normaal zouden we dan voor Chiapas en Talocan gaan, maar Chiapas had storing, dus voor Black Mamba gekozen. Daarna via River quest naar Taron. Waar het dan inderdaad in de middag is en het het rustigste is. Ik ben het helemaal eens met de vorige comments ga voor Taron tussen 13:30 tot 15:30, dan is hij opgewarmd en de rij het minst langs. Als het 14 uur geweest is Mystery clastle doen, na 14 uur draaien ze het lange programma. Hierna lekker kijken wat je nog wilt doen. Maandag sloten alle wachtrijen ook Taron pas om 18 uur. In het verleden was dit vaker 17:30 bij Taron en Fly en 17:45 de rest.

Glenneke En daar heb je helemaal gelijk in. Een snelle blik op queue-times.com leert dat dan ook.

Bedankt voor alle reacties en tips!
          Ik denk dat we eerst naar FLY gaan, daarna de Winja's, Chiapas en River Quest doen en in de middag pas Taron en Mystery Castle 😀

Upwego Pas op, als je pech hebt ben je de rest van de dag doorweekt als je River Quest midden op de dag doet 😉 Ik heb er ervaring mee en het is geen pretje. Je meurt daarnaast de hele dag.... Ontzettend leuke ride River Quest maar doe hem aan het eind van de dag. Je kan ook geluk hebben en er met een paar spatjes uit komen maar je kan ook pech hebben en er totaal doorweekt uitkomen....

pretparkgekkie05-10 normaal kwam ik er dus gewoon droog uit, maar de laaste keer was ik droog uit river quest gekomen en paar vrienden door weekt. We dachten kom we lopen door naar Chiapas iedereen volop doorweekt terwel ik normaal niet super nat werd in Chiapas.

Ik ben in de meivakantie naar Phantasialand geweest en het moet zoals velen al zeggen, lukken om Taron met maximaal 25 minuten en daarbij aansluitend Raik met max een kwartier te doen.
              En ik zou om iets van 10 over half 6 (de wachtrijen sloten in de meivakantie best stipt om kwart voor zes) een attractie doen waarbij de hele dag een lange wachtrij stond en waar je graag (voor een tweede keer) in wil. Dan spaar je toch al minstens een half uur uit. Let wel op dat dit niet voor Crazy Bats geldt: deze overdekte achtbaan sluit al om 16 uur. (Heeft vast iets met de VR-brillen te maken.) En volgens sommigen op dit forum klopt de aangegeven wachttijd in negatieve zin niet altijd bij Crazy Bats.
              Daarnaast komt er gegarandeerd een moment waar Black Mamba 10 tot 15 minuten wachten is, en hierbij kan je Colorado Adventure doen, welke ik verassend goed vond (de ingang natuurlijk niet, maar de baan zelf écht wel), deze is op een rustige dag zoals morgen waarschijnlijk met 5 minuten wachten te doen. Colorado Adventure gaat echter niet altijd al om 10 uur open.
              En voor als je het nog niet weet; bij de Winja's is de Fear (de rechtse als je op de trap naar beneden staat) een stuk leuker dan Force.
              En Hotel Tartüff wordt een beetje vergeten, terwijl dit een heel unieke en leuke attractie is.

Ruud Mbt tot de front row in FLY: Houd er wel rekening mee dat er vanaf de kluisjes voor de front row ook nog een half uur wachttijd kan staan! Dus de rij die je ziet vanaf de splitsing is niet de gehele wachtrij voor de front row.

• Ruud heeft hierop gereageerd.

BartvL Je wordt met de groep naar binnen gelaten die dan in de front row gaat staan. Ze laten leeg lopen van kluisjes tot aan de metaaldectors en dan mag front komen. Als je dus zelf zorgt dat je mensen inhaalt bij in kluisjes leggen voor de metaaldetactors kun je echt ver vooraan komen.

Wat ik wel merk is dat F.L.Y. toch wel echt capaciteit soms mist. Ik zie de ride zelden met 4 treinen rijden en dat heeft ook te maken met het feit dat de achtbaan veel onderhoud vereist.

Ik zou mijn dag altijd beginnen met attracties als Winja's, Crazy Bats. Hier kan je snel rondrennen en deze gebieden zijn ook niet heel prettig om lang te verblijven. Vergane glorie. Zeker die wachtrij bij Winja's is erg vervelend. Dus in de ochtend dit snel afstrepen en dan met je gemak even F.L.Y. bezoeken, broodje eten en Rookburgh op je in laten werken.

Ik zou eigenlijk nog voor de lunch River Quest en Chiapas proberen te doen. Die willen in de middag nog wel erg druk worden. De rest kan je het beste doen na de middag. Eerder al gezegd dat Taron dan rustiger is en ook BM wilt dan wel wat rustiger zijn. Vergeet ook de Colorado Adventure niet te bezoeken, hoewel ik daar zelden echt een hele lange rij zie.

Nog een paar tips; vergeet Hotel Tartuf niet en ook de nieuwe Deep in Africa trail is bijzonder tof.

Neem je wandelschoenen mee.
                De hele dag heuvel op heuvel af trap op trap af.

• MrRC vindt dit leuk.

Mijn vrouw en ik gaan binnenkort ook naar Phantasialand. Zijn er onderweg naar Nederoabd leuke Duitse restaurants om lekker te gaan uit eten? Vraag het even hier omdat ik er geen heel nieuw topic over wil openen.

Ik ben vandaag in het park geweest en het was echt te doen. Een paar tips voor iemands bezoek is wel om 9uur bij opening van het park aanwezig te zijn en dan naar Rookburgh te lopen. Ook is het handig om de single riders te gebruiken bij Taron en Raik deze lopen echt snel door. Als er attracties tot buiten staan zoals Colorado Adventure en het geeft gewoon 20minuten aan ga er natuurlijk in. Ook de show Battle of the best is leuk om te zien. Capaciteit ging vandaag top alleen bij Black Mamba niet!