Trollenbol Overigens ben ik zelf ook niet weg van dat Inverted Powered Coaster systeem, en snap ik de hype rond Arthur niet zo. Prima attractie, maar niet meer dan dat, vind het niet de prijzen waard die het gewonnen heeft.
Same.
Het is vooral een ongekende ruimtevreter, want die enorme treinen hebben een vrijeruimteprofiel van heb ik jou daar. En stel nou dát toverland zou willen kiezen voor een darkride, waarom zouden ze niet voor een transportsysteem gaan dat de helft kost van een inverted powered coaster met elektrisch aangedreven gecontroleerde draaiing? Alleen al de techniek van zo'n Mack neemt een behoorlijke hap weg uit het budget, daar komt bij dat de baan zelf ook veel meer krachten aan moet kunnen, dus meer constructie, dus meer kosten.
Als we aannemen dat Toverland een darkride zou willen, dan doen ze dat denk ik niet met een Mack inverted coaster.
In toevoeging daarop: een omnimover systeem is een capaciteitsvreter, maar eigenlijk al iets verouderd. Die zou ik dan ook afschrijven voor nu.
Een rit-in-een-bootje neemt ook veel ruimte in, én hebben ze met Merlins Quest al. Schrijf ik voor nu ook af.
Áls toverland voor een darkride wil kiezen, zullen ze iets willen waarmee ze enerzijds de hand op de knip kunnen houden, en anderzijds wel kunnen concurreren met andere grote namen in pretparkland.
En dan kom je al gauw op een trackless darkride als attractietype denk ik. Dus een transportsysteem a la Mystic Manor ( 🥰 ), Ratatouille, Symbolica, etc.
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat ze voor een combinatie van schermen en decors gaan.
De volgende vraag is dan eigenlijk: hoe interactief wordt het? Wordt het een shooter zoals Mause au Chocolat? Of Popcorn Revenge? Of wordt het alleen een belevenis?
Alles wat we eigenlijk op dit moment zeker weten is dat de mogelijkheden eindeloos zijn.