Nou, looopings heeft weer eens succes met hun clickbait-artikeltjes. Het is allemaal heel suggestief geschreven zodat er op wordt geklikt/gedeeld, maar er is op basis van wat er werkelijk staat geen enkele reden om aan te nemen dat 'er nu zeker iets gaande zou zijn' tussen Toverland en ETF.
Kijk, natuurlijk zal die Koppens in zijn achterhoofd hebben gehad dat als hij investeerde in de groei van het park dat Toverland dan vroeg of laat bij zijn bedrijf zal aankloppen. Maar officieel is dit niets meer dan iemand uit de industrie die vertrouwen heeft in het potentieel van Toverland en een investeringsmogelijkheid zag. (plus de middelen had, ik geloof dat ze begonnen bij een ton met die obligaties?) Het lijkt me ook niet meer dan normaal dat een woordvoerder desgevraagd positief spreekt over een obligatiehouder die ook nog eens een branchegenoot uit de regio is.
Wil dat zeggen dat er helemaal niks speelt tussen ETF en Toverland? Nee, het lijkt me ook zeer voor de hand liggen dat een park dat al jaren aangeeft graag een darkride te willen bouwen en het bedrijf uit dezelfde regio dat darkride-systemen levert contact hebben. Zelfs die korting waar hierboven over gespeculeerd wordt is nog mogelijk als Toverland een systeem afneemt dat verder niet in de directe omgeving staat. Voor een bedrijf als ETF is het natuurlijk erg aantrekkelijk als ze naast Symbolica nog een kwalitatieve voorbeeldattractie 'in de achtertuin' hebben staan. Mochten ze gaan voor een Maus au Chocolat-achtige ride, kan het helemaal een Limburgs feestje worden met Lagotronics uit Venlo als derde partij.