Alternatieve thema’s voor Circus Balance?
asuran voor een park dat een half jaar open is, zou dat een leuke toevoeging zijn. Maar een park dat het hele jaar open is heeft meer aan een attractie die ook in de niet warme maanden (ofwel 9 van de 12 maanden) veel mensen trekt. Persoonlijk hoop ik dat de Efteling dit mee neemt in de ontwikkeling van dit gebied.
wh_k
Misschien dat ik het verkeerd zie maar op kleinere schaal probeert de Efteling toch “immersive” zones te maken.
Dance Macabre begint daar op te lijken, weliswaar niet zo groot als een Galaxies Edge, maar dan heb je het ook over hele andere budgetten.
De hoek met Sirocco heeft ook al wat meer aansluiting op elkaar.
En wat dacht je van het sprookjesbos, dat is toch behoorlijk immersive te noemen, ook niet spectaculair, maar je loopt in een bos met sprookjes, af en toe wat verdwaald entertainment in het bos, kleinschalige interactie met deurklinken en bomen.
Misschien niet het grote miljardenkostende spektakel maar toch in de basis immersive.
Robkuh84 elke keer als ik in Phantasialand ben (wat vaak in het najaar of de winter is) staan er nog steeds mensen in de rij voor Chiapas. Mijzelf meegenomen.
Ik denk dat dit soort attracties altijd wel publiek trekken, maar vooral tijdens warme dagen. En zo'n heb je momenteel ook wel echt nodig tijdens warme dagen! Ik hoef niet weer alle fonteinen vol met mensen te zien omdat ze verkoeling zoeken, zoals een aantal jaar terug...
Mathijsdehaas-2002 Is natuurlijk de ijskast ingezet , plannen van de Efteling verdwijnen nooit in de prullenbak
De oude tuffer is vergelijkbaar met een logflume. Enige verschil zijn de saaie afdalingen. Zet er water sprinklers bij de tuffer en je bent klaar. ( ik houd niet van logflumes, dat is duidelijk )
wh_k Persoonlijk ben ik ook blij dat die afschuwelijke moderne circustent van 35 meter hoog er niet is gekomen. Maar het thema 'nostaligisch circus bij de pier' spreekt me toch wel om te gebruiken bij een leuke gevarieerde achtbaan voor de hele familie. Bij het meedenken wat we hier deden zaten leukere plannen dan die ik terug heb gezien in de oude daadwerkelijke plannen.
Verder lijkt het mij misschien toch wel het mooist als dat de Efteling zich toch het meest op sprookjes blijft richten. Bouw een mooi indrukwekkend Piecks kasteel als toren attractie en geef het een ietwat sinister sprookje mee; Blauwbaard bijvoorbeeld ("ga niet naar dat kamertje in de kelder, want anders.."). Geef het kasteel een sfeervol binnenplein mee met horeca en dergelijken. Een slotgracht, ophaalbrug, entertainment.
Ik was ff aan het kijken op google wat de vroegere ideeën voor strookrijk waren, is dit misschien interessant?
Komt er misschien wel een logflume+achtbaan?
misschien is een wingcoaster nu een beetje onwaarschijnlijk, aangezien fenix in Toverland al heel dicht in de buurt is, maar toch.
- Bijgewerkt
pretparkgekkie05-10 Een flying coaster zie ik persoonlijk wel zitten in de Efteling, kan je denk ik qua storytelling best wel wat mee, in je concept zelf zou ik persoonlijk in het midden nog iets zetten van een infill dat een redelijke capaciteit kan hebben en de kidsride betrekken bij de speeltuin.
asuran een flying coaster van B&M is natuurlijk wel leuk en goed te decoreren, maar als je teruggaat toen circus balancé het plan was, denk ik dat ze daar wel een familie-achtbaan willen neerzetten i.p.v. voor jongeren. Maar dat denk ik persoonlijk.
zou natuurlijk wel leuk zijn dat de log flume en de flying coaster overlopen in storytelling, zou wel uniek zijn dat 2 totaal verschillende rides in elkaar overlappen, met beide attracties kun je iets doen en dan + paar goeie capaciteit infills
pretparkgekkie05-10 True, maar je locatie is van concept is waar de Efteling tot 50m hoog mag bouwen dus ik verwacht daar sowieso wel iets intens zoals een flying coaster, dan het noordelijke stuk verwacht ik wel een familie achterbaan aangezien ze daar niet tot 50m mogen bouwen, het stuk boven de speeltuin kan altijd nog gebruikt worden voor een eventuele nieuwe familieachtbaan.
asuran als ze iets van 50m hoog willen bouwen verwacht ik geef flying coaster, maar eerder een soort blue fire met een goede launch, daar kun je wel wat mee qua storytelling, de efteling heeft nog niet een launch coaster. In NL zijn er ook nog maar paar launch coaster (formula X, Xpress, Gold Rush, en boosterbike) voor degene die ik weet althans
pretparkgekkie05-10 Of je doet juist iets wat uniek is in de benelux/duitsland... een B&M Flying, elk groot park heeft inmiddels wel een launch coaster...
Men kan dan ook vast houden aan het circus thema (luchtacrobatiek).
Eftelingpanda is inderdaad waar, is wel uniek in benelux+Duitsland of weet iemand anders waar een B&M flying staat?
- Bijgewerkt
pretparkgekkie05-10 In Europa is de enige Galactica in Alton Towers.
Ron dan is het best uniek dan
Voor strookrijk wil ik gewoon heel erg graag een familie-achtbaan en log flume zien die hetzelfde thema hebben, en dan nog een mooie ''nest'' speeltuin. En misschien 3de station voor de stoomtrein, zodat ze ook hopelijk blijven doorrijden met 3 treinen i.p.v. de hele tijd om de 10min te rijden.
- Bijgewerkt
Ik zet deze maar even hier neer. Spanning en sensatie weer