We dwalen wel erg af van het oorspronkelijke onderwerp, maar wel een leuke discussie.
Volgens mij vind je de Efteling niet zo leuk of wordt het tijd voor een andere hobby 😃
Hoewel De Vliegende Hollander door sommigen als waterachtbaan bestempeld wordt, deel ik wel de rest van je mening. De splash is daar meer voor de foto is dan dat je er tijdens de kans hebt om nat van te worden. De Efteling kan dus inderdaad nog wel een grote waterattractie gebruiken. Lees dus een attractie waar je ook een kans hebt om nat te worden. En waar je de Splash Battles als paddestoelen uit de grond zag schieten, is dat volgens mij al weer vergane glorie en bv een Twist en Splash lijkt beter in een waterpark te passen.
Een Flume of een shoot the chute is me dan om het even en allebei hoeft van mij dan ook niet per se, maar dit is wel een attractie die ik enorm graag in de Efteling zou zien. In het geval van de Efteling hoop ik dat ze dan wel groots uitpakken en wel gaan voor iets met een volledig of groot darkride gedeelte zoals Splash Mountain of Valhalla. Dat is waar ze in de buurt ook onderscheidend in kunnen zijn, want Chiapas hebben we al in de buurt. Er staat me iets bij dat de capaciteit van Splash Mountain in Magic Kingdom zelfs tussen de 2000 en 2500 per uur ligt, maar dat kan ik zo snel nergens meer teug vinden. Maar dat geeft aan dat de capaciteit geen probleem hoeft te zijn. Daarbij hebben die boten (En ook die van Valhalla) ook nog een prima indeling met 4x2.
Daar heb je wel de nodige ruimte voor nodig en als je voor iets met een darkride gedelte gaat, zet je die voor de show building het liefst aan de rand van het park en ik kan me voorstellen dat ze daar mee willen wachten tot Strookrijk beschikbaar komt.