Om nog wat olie op het vuur te gooien; het is niet voor niks dat zelfs Legoland Deutschland heeft geinvesteerd in Baby's first inversions; kinderen durven steeds meer. Natuurlijk zullen er altijd kinderen en zelfs volwassenen blijven die het niet durven, maar ik durf te wedden dat, als het gemeten zou zijn, je ziet dat kinderen in steeds heftigere attracties durven.
Hoe komt dit? Simpel; het feit dat het aanbod er is. Pakweg 15 jaar geleden al waren er minder parken met een echt 'moderne heftige achtbaan' (of flatride). Als het aanbod er niet is, zal iets als de Python of een Balagos idd worden gezien als 'wooow, das heftig'. Maar deze banen zijn ingehaald door de tijd, waardoor het 'wooow' gehalte verminderd of bij sommige banen juist verdwijnt.
Terug naar de Python; echt een icoon en/of uniek is het niet perse te noemen. De baan was een clone van een door Arrow gemaakte layout, en is daarna nog een paar keer exact hetzelfde gebouwd. Voor het Spookslot heb ik meer argumenten dat het een icoon was, maarja, die werd dan weer niet herbouwd.