luc136 Het park is al jarenlang bezig om uit te mogen breiden op het terrein aan de overkant van de straat (tegenover de Berlijn-ingang) maar die vergunning is continu tegengewerkt. Ik zou eigenlijk niet weten wat er nu de status van is, maar ik zie het niet gebeuren dat ze daar snel iets mogen gaan bouwen.
Het bestemmingsplan voor de grond is aangepast. Nu is de gemeente (die anti-PHL is) aan zet om samen met het park te kijken naar wat er daadwerkelijk gebouwd kan worden.. Je kunt wel raden hoe goed dat gaat.
Het park heeft echter al meermaals aangegeven niet echt geïnteresseerd te zijn in uitbreidingen van het park zelf aan die kant, maar dat ze op die ruimte vooral aan het resort willen werken. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat Quantum uiteindelijk daar naartoe verhuisd, zodat ze een nieuwe attractie op die plek kunnen zetten.. één van de plannen was om er een waterpark te openen, echter is er al een waterpark in de buurt van de zelfde maatschappij die ook Galaxy Erding heeft en het is maar een kwestie van tijd voordat er bij dat waterpark ook een Galaxy Gedeelte (slides) opent. Met dan nog Aqualand aan de andere kant kan ik me voorstellen dat een waterpark tegen dan geen nut meer heeft. Ook een concertarena en hotels zijn al kandidaten geweest voor die plek. Uiteindelijk kan het best dat er alsnog beslist word om het park daar uit te breiden, maar het oorspronkelijke plan is het zeker niet.
Rick Ik vrees dat die muren niet genoeg geluid tegen houden en aangezien de bewoners al aan het zeuren waren om Wakobato denk ik niet dat dat een optie gaat zijn..
Tussen Wakobato en de inwoners staat dan ook geen muur. Die wilde het park wel zetten, maar die zou dan dusdanig kort op de inwoners komen dat alle inwoners daarmee akkoord moesten gaan.. Dus dan kom je weer in de situatie dat er andere inwoners zijn die zo'n muur in hun achtertuin niet zien zitten (begrijpelijk).
Daarnaast is de werking van zo'n muur best complex. Het park wordt beoordeeld op de totale geluidsoverlast die het veroorzaakt. Dat werkt niet per attractie. Er kan dus best ergens een muur gezet worden die het geluid van een attractie in een heel andere hoek van het park dempt. De hotels helpen bijvoorbeeld ook het geluid van de snelweg te dempen.
Echter doet een muur het geluid ook niet volledig tegenhouden maar een veel gevallen verplaatsen/verspreiden. Je kunt dus ook niet oneindig muren blijven plaatsen. Uiteindelijk maak je gewoon té veel lawaai om nog door muren tegen te houden. (in de bestuursdocumenten staat een omschrijving dat het geluid elders weer "neer slaat").
Daarnaast krijg je ook weer te maken met een stukje horizonvervuiling. Er zijn vrij stricte limieten hoe hoog het park mag bouwen wat dus ook een limit geeft aan de muren die ze kunnen zetten. In principe geldt dat hoe korter ze bij de bewoners in de buurt komen, hoe lager de bouw mag zijn (mystery castle stamt nog uit een tijd dat die regel nog niet bestond).
Al met al kan ik me voorstellen dat dit best mee speelt waarom het park zelf niet wilt groeien, maar meer op resort wilt inzetten op eventuele uitbreidingsgebieden.
Persoonlijk zou ik wel proberen de huizen te kopen waarvan de tuin aan het park grenst. Desnoods onder een schuilnaam. Je kunt de huizen dan wellicht vervangen door een lang gebouw dat er aan de straatkant gewoon uit ziet als een appartementencomplex. aan de kant van het park kun je de tuinen dan gebruiken om het pad rondom de vijver wat aantrekkelijker te maken: Eventueel door dat gedeelte tesamen met het gebouw te gebruiken als een lang gerekte indoor attractie, of door het gebouw te gebruiken voor kantoren/hotel/woningen voor medewerkers.
Echter kunnen er een paar generaties overheen gaan voordat je alles in die straat in bezit hebt.