Wat ik reeds vermoedde enkele posts terug, werd bevestigd met nieuwe foto's van de DiA bouwsite.

De achterkant (of toch een deel) van mainstreet Berlin wordt effectief gethemed naar Deep in Africa. Er verschenen enkele dakconstructies:

De foto's werden gedeeld door CSLkenny op het Duistalige forum Phantafriends.

• MrRC vindt dit leuk.
9 dagen later

Gisteren zelf eens wezen kijken. Het "nieuwe" afrika is best geniaal en heel sfeervol met veel kijkhoekjes en verborgen dingetjes om op te zoeken.

Vooral leuk de interactieve telefoons.. Wie er nog moet gaan kijken en een telefoon hoort rinkelen: Neem gerust op 😀

• MrRC heeft hierop gereageerd.

Coasterfrenzy Gisteren zelf eens wezen kijken

Heb je nog foto's gemaakt en die je met ons kunt delen ?

MrRC Nee, ik was er met een first-timer.. dus geen tijd voor. Er stonden volgens mij wel wat meer muren recht dan op de laatste foto's, maar erg veel meer was er volgens mij niet.

Coasterfrenzy Nee, ik was er met een first-timer.. dus geen tijd voor.

Jammer. Toch bedankt voor je reactie.

6 dagen later

De user Zocker1998 op Coasterfriends deelde nieuwe foto's van de uitbreiding in Deep in Africa.

Het is een kleine update sinds de vorige foto's. De stelling staat nu langsheen alle Berlijnse gevels staat om deze om te toveren naar DiA. Ook enkele nieuwe schilderingen zijn zichtbaar. In de achtergrond is het staalframe voorzien van spuitbeton. Enkele rotsen werden opgetrokken.

• MrRC vindt dit leuk.

Ziet er al erg mooi uit.
        Hopelijk is dit voltooid op 12 Juli 2023, tijdens ons jaarlijks uitje naar Phantasialand.

Heerlijk dwalen is alle hoekjes en gaatjes van de looppaden die Phantasialand voor ons heeft
        uitgedacht.

een kleine aanpassing in Phantasialand: de single riders lanes zijn weer open bij Taron en Raik.

pretparkgekkie05-10 Ze hebben genoeg plek op de plek waar nu het grote meer ligt. Ik denk alleen dat dit een overdekt gebied moet zijn i.v.m. de buurtbewoners..

pretparkgekkie05-10 Kan PHL überhaupt nog uitbreiden?

Phantasialand zit in een heel lastige situatie met zowel omwonenden als de gemeente. Het grote meer is bijvoorbeeld aangemerkt als natuurgebied, daar mag niks in gebouwd of aan gewijzigd worden. Daarom is Wakobato ook volledig drijvend gebouwd.

Het park is al jarenlang bezig om uit te mogen breiden op het terrein aan de overkant van de straat (tegenover de Berlijn-ingang) maar die vergunning is continu tegengewerkt. Ik zou eigenlijk niet weten wat er nu de status van is, maar ik zie het niet gebeuren dat ze daar snel iets mogen gaan bouwen.

Behalve dat stuk heeft het park volgens mij weinig opties voor uitbreiding. Er is wel eens gesproken over het stukje grond naast de Kaiserplatz, maar ik zou denken dat ze die allang volgebouwd hadden als ze daar mogen bouwen.

pretparkgekkie05-10 mee eens maar een van de redenen waarom ik PHL zo goed vind is juist vanwege de creativiteit die ze moeten inzetten omdat ze zo weinig ruimte hebben. Op zich zijn er nog genoeg delen in het park die wat meer liefde kunnen gebruiken: WuzeTown/Hollywood Tours en China Town waar ze nog wat tofs mee kunnen doen. Daarna wordt het wel spannend wat ze dan moeten gaan slopen om uit te breiden?

• MrRC vindt dit leuk.

Taronco Daarna wordt het wel spannend wat ze dan moeten gaan slopen om uit te breiden?

Geister Rikscha, en ook een deel van China Town, wordt genoemd in de geruchten als volgende bouwput te worden.
                Ook wordt genoemd Silverado Theater.

Met zo'n klein park moet alles toch helemaal perfect zijn zou je denken. Maar helaas is dat niet. De helft van het park heeft grondige revisie en liefde nodig. Laten ze eerst maar het hele park in orde maken daar.

En met de parkeerplaatsen kan het park zelf volgens mij ook weinig doen, omdat dit grond is van een andere eigenaar.