De grote ingang van de nieuwigheid op de Kaiserplatz is niet voor de toiletten. Dat moge wel duidelijk zijn. Het is de laatste foto van de Openingspost die de vermoedelijke toiletten laat zien (en een goed toiletblok is in deze buurt wel écht nodig).
Voor wat betreft de rest van de bouwwerken. Als PHL het nodige kan verplaatsen, kunnen ze op de benedenverdieping van Alt Berlin een ruimte vrij maken die ongeveer even groot is als MaC (tesamen met Annie Himmelreich). Daar past dus wel wat in. Probleem is wel dat de hoogte van het gebouw nogal te wensen over laat.
Het pad bovenop Black Mamba ben ik niet zo'n fan van. Juist dit gebied heeft meer groen nodig en niet juist minder groen en meer beton. Daarnaast gaan de gevels van Berlijn zo wel écht storen in het uitzicht.
Ik vraag me af of ze niet nog een stukje over de weg heen kunnen om zo DiA effectief groter te maken. Ze kunnen de gevels van Berlijn dan aan de achterkant aan passen om Afrikaans uit te zien.
Ergens zou het me ook niet verbazen als de werkzaamheden gaan samenhangen met wat er bij de voormalige Kaiser Snack gebeurd. Zoals ik al eerder schreef: Als ze er plaats kunnen maken past daar best iets groots in. Wellicht dat die plaats dan ten kostte gaat van Unter den Linden, wat op zijn beurt dan weer een nieuw terras kan krijgen aan de Afrikaanse kant (want hun bestaande terras is nu een doorgang voor de trappen).
MrRC Kaisersnack zit nu boven als je de trap oploopt.
Tenzij ze er in de voorbije weken nog iets veranderd hebben klopt dat niet. Boven aan de trap zit gewoon een ingang naar Unter den Linden en er is op de hoek een verkooppunt voor Crepes gemaakt. Dat vervangt echter in de verste verten de Kaiser Snack niet.
Steven Zou dit een voorbode zijn op het sluiten van dat bruggetje naar Berlin vanwege toekomstige uitbereiding daar? Die oude hoofdingang heeft natuurlijk 0 betekenis nog voor het huidige park. Met het oude ingangaplein, de carrousel en een deel van de omliggende main street panden / kantoren kan er best wat beschikbaar komen daar...
Lijkt me niet. Die hoofdingang is nog steeds van belang voor mensen die met het OV komen. Daarnaast zou PHL echt niet de planten verwijderen en een heel pad aanleggen om een rondgang door Afrika te maken die net zo min ergens naartoe gaat als wanneer het een doodlopend stuk zou zijn.
Ik vermoed dat dit extra pad een kapaciteitsdingetje is. Gezien op het oude hoofdpad nu de wachtrij voor de Adventure Trail staat en op drukke dagen óók nog eens gebruikt word als extensie voor de wachtrij van Black Mamba. Dan blijft er weinig ruimte over. Daarnaast wellicht nog dat het pad ergens iets gaat aansluiten wat tot dusver nog niet aangesloten is..
Argh: Die weg die er loopt irriteert me.. want ook onder/achter het Wintergarten-Theater bevind zich een oude uitgang (van het theater) die al jaren niet meer gebruikt word. Die ruimte zou mooi nog ergens bij betrokken kunnen worden ware het niet dat die weg daar in de weg ligt (punintended)