Hier een topic over de aanpassingen / uitbreiding van Phantasialand in 2023 :

Deep in Africa (DiA) krijg een uitbreiding van het looppad, zodat het een rond gebied gaat worden in plaats van wat nu een beetje doodlopend is (behalve het bruggetje naar Mainstreet)

Toevoeging in DiA een overdekte zitplaats om te eten / rusten

Restaurant Kaiser Snack (Mainstreet)
Deze is verwijderd om nieuwe trappen te kunnen plaatsen om veiliger meer mensen van DiA naar Kaiserplatz te verplaatsen.

Hier is de oude situatie

Tijdens de verbouwing

Verbouwing voltooid

Geruchten gaan rond dat hier extra toiletten worden gemaakt.

Hier was voorheen de trap naar boven naar DiA (met de gammele leuning)

Er gaan geruchten dat hier de nieuwe Gastenservice in gaat komen.

Bron : https://coasterforce.com/forums/threads/phantasialand-deep-in-africa-additions-2023.45348/page-5

Dit is bovenop het station van Black Mamba toch? Verwacht hier best een leuk pad voor! Ze moeten dat zicht op de gevels naast de weg natuurlijk een beetje wegwerken.

Zou dit een voorbode zijn op het sluiten van dat bruggetje naar Berlin vanwege toekomstige uitbereiding daar? Die oude hoofdingang heeft natuurlijk 0 betekenis nog voor het huidige park. Met het oude ingangaplein, de carrousel en een deel van de omliggende main street panden / kantoren kan er best wat beschikbaar komen daar...

Steven Dit is bovenop het station van Black Mamba toch?

Ja, deels ook boven de Storage van Black Mamba.

Netjes, dat gaat een enorme verbetering zijn, dat avonturen pad is ook ontzettend leuk geworden

Ik wist helemaal niet dat ze hiermee bezig waren, ziet er heel goed uit. Dat ze dat pad nu aanleggen lijkt me toch wel dat er later nog iets te gebeuren staat?

Dat is wel een verrassende ontwikkeling. En ook zo snel gegaan! In december nog geweest, maar toen nog niks te merken van deze aanpassing. Blijft enigszins bizar dat ze zo weinig communiceren over dit soort zaken...

Dream_wizard dat avonturen pad is ook ontzettend leuk geworden

Inderdaad! Vond 'm erg tof om te doen, al was het jammer dat de waterelementen tijdens Wintertraum dicht bleven ('s avonds dan tenminste). Wat ik wel opvallend vond is dat je met de glijbaan op 't eind uitkomt bij Berlin (bij de caroussel en entree). Hopelijk zorgt dit nieuwe pad ervoor dat je toch in Afrika zelf uitkomt. Al vind ik 't ook lastig inschatten qua plaatsing. Iemand die hier een idee van heeft?

MrRC Was je zelf in Phantasialand? Zo nee, zou je dan ergens in je post de bron kunnen vermelden? Ik zie je gebruikelijke onmisbare watermerk namelijk niet.

MrRC Restaurant Kaiser Snack (Mainstreet)
          Deze is verwijderd om nieuwe trappen te kunnen plaatsen om veiliger meer mensen van DiA naar Kaiserplatz te verplaatsen.

Dit was vorig jaar al het geval, niks nieuws dus

• MrRC heeft hierop gereageerd.

Ik ging er altijd vanuit dat Kaiser Snack terug zou keren, maar blijkbaar hebben ze met de nieuwe prijsstrategie genoeg aan het huidige horeca aanbod. Wel opmerkelijk dat het zo lang duurt voor het nieuwe gebouw in gebruik wordt genomen.

• MrRC heeft hierop gereageerd.

Quefox_ ja dat klopt. Maar daar heeft niemand iets over geplaatst hier op het forum. Stond er van te kijken dat er nog geen topic over was.

Kwam bij een forum van de buren toevallig bij uit.

Nogmaals het verzoek om een bron te vermelden van de foto’s.

• MrRC vindt dit leuk.

Steven

De Main Entrance blijft nog wel enkele jaren. Ook deze kreeg een upgrade:

Bron: in de foto

Ook waren er nog andere renovaties in Berlin & Mexico. Bron in de foto's. Verschillende gevels kregen een likje verf. Wintergarten kreeg vrijwel het grootste onderhoud met enkele decoraties uit de Hollywood Tour. Ook de Bäckerei krijgt binnenin een grote upgrade.

Op andere foto's (plaats ik hier niet wegens het ontbreken van de bron) is te zien hoe vermoedelijk een nieuw restaurant komt onder de grote trappen van de oude Kaisersnack.

De doorgang naar Fantasy kreeg een update:

De vernieuwde Wintergarten met Hollywood Tour decoraties.

De toiletten onder de brug in Mexiko en de Arena de Fiesta ondergingen een mooie metamorfose:

En verder in Deep in Africa:

De grote overkapping loopt over de gangpaden die het hotel verbindt met het lifthill gebouw van Black Mamba. In het lifthill gebouw wordt hard gewerkt. Ze zijn er iets mee van plan, maar wat blijft momenteel een raadsel... ooit wilde ze er een hotelbar in maken. Benieuwd of dit het nu nog steeds gaat worden.

Echter is Kroka zijn oude lodge onder handen genomen en lijkt er een verbinding te zijn naar de lifthill doorgang erboven.

Langsheen het pad doorheen DiA zijn allemaal nieuwe gebouwen verschenen. Ook naast de Monkey Rock is een doorgang gemaakt aan de kant van de Black Mamba track zelf (weet de bron van de foto niet meer dus deze ontbreekt).

Misschien vormen de gebouwen een wachtrij voor de Adventure Trail, zodat deze niet op het pad zelf ligt? Ik zou anders niet weten waarvoor de nieuwe doorgang en gebouwen dienen. Louter decoratief zijn ze zeker niet. Ze zijn met elkaar verbonden.

Blijft indd goed om te zien dat zelfs een zowat perfect themagebied nog altijd geplust kan worden.

• MrRC vindt dit leuk.

Deep in Africa is echt een prachtig gebied inclusief Matamba en met deze kleine verbeteringen maken ze het nog beter. Ik heb altijd graag een grote thrill ride of infill willen zien maar helaas is daar geen ruimte voor. Ik ben benieuwd wat we hier nu kunnen verwachten.

• MrRC vindt dit leuk.

De grote ingang van de nieuwigheid op de Kaiserplatz is niet voor de toiletten. Dat moge wel duidelijk zijn. Het is de laatste foto van de Openingspost die de vermoedelijke toiletten laat zien (en een goed toiletblok is in deze buurt wel écht nodig).

Voor wat betreft de rest van de bouwwerken. Als PHL het nodige kan verplaatsen, kunnen ze op de benedenverdieping van Alt Berlin een ruimte vrij maken die ongeveer even groot is als MaC (tesamen met Annie Himmelreich). Daar past dus wel wat in. Probleem is wel dat de hoogte van het gebouw nogal te wensen over laat.

Het pad bovenop Black Mamba ben ik niet zo'n fan van. Juist dit gebied heeft meer groen nodig en niet juist minder groen en meer beton. Daarnaast gaan de gevels van Berlijn zo wel écht storen in het uitzicht.

Ik vraag me af of ze niet nog een stukje over de weg heen kunnen om zo DiA effectief groter te maken. Ze kunnen de gevels van Berlijn dan aan de achterkant aan passen om Afrikaans uit te zien.

Ergens zou het me ook niet verbazen als de werkzaamheden gaan samenhangen met wat er bij de voormalige Kaiser Snack gebeurd. Zoals ik al eerder schreef: Als ze er plaats kunnen maken past daar best iets groots in. Wellicht dat die plaats dan ten kostte gaat van Unter den Linden, wat op zijn beurt dan weer een nieuw terras kan krijgen aan de Afrikaanse kant (want hun bestaande terras is nu een doorgang voor de trappen).

MrRC Kaisersnack zit nu boven als je de trap oploopt.

Tenzij ze er in de voorbije weken nog iets veranderd hebben klopt dat niet. Boven aan de trap zit gewoon een ingang naar Unter den Linden en er is op de hoek een verkooppunt voor Crepes gemaakt. Dat vervangt echter in de verste verten de Kaiser Snack niet.

Steven Zou dit een voorbode zijn op het sluiten van dat bruggetje naar Berlin vanwege toekomstige uitbereiding daar? Die oude hoofdingang heeft natuurlijk 0 betekenis nog voor het huidige park. Met het oude ingangaplein, de carrousel en een deel van de omliggende main street panden / kantoren kan er best wat beschikbaar komen daar...

Lijkt me niet. Die hoofdingang is nog steeds van belang voor mensen die met het OV komen. Daarnaast zou PHL echt niet de planten verwijderen en een heel pad aanleggen om een rondgang door Afrika te maken die net zo min ergens naartoe gaat als wanneer het een doodlopend stuk zou zijn.

Ik vermoed dat dit extra pad een kapaciteitsdingetje is. Gezien op het oude hoofdpad nu de wachtrij voor de Adventure Trail staat en op drukke dagen óók nog eens gebruikt word als extensie voor de wachtrij van Black Mamba. Dan blijft er weinig ruimte over. Daarnaast wellicht nog dat het pad ergens iets gaat aansluiten wat tot dusver nog niet aangesloten is..

Argh: Die weg die er loopt irriteert me.. want ook onder/achter het Wintergarten-Theater bevind zich een oude uitgang (van het theater) die al jaren niet meer gebruikt word. Die ruimte zou mooi nog ergens bij betrokken kunnen worden ware het niet dat die weg daar in de weg ligt (punintended)

Coasterfrenzy

Onderstaande foto van Tulum verscheen vandaag op een ander forum, vermeld in de bron. Als het geen optisch bedrog is, dan lijkt het me dat er een stelling met blauw doek staat tegen de groene Berlijnse gevels. Misschien dat men daadwerkelijk begonnen is met het aanpassen van de gevels naar Afrikaanse stijl. 🙂

Phantasialand levert geen half werk. Ik denk dat we ook bij dit project rustig kunnen toekijken hoe ook hier weer een hoog niveau van theming neergezet wordt.

Phantasiastisch Mooie update. Die muren langs de nieuwe weg had ik ook nog niet eerder gezien.. Lijkt er op dat er weinig uitzicht over het gebied komt maar dat je meer het effect krijgt van door een dorp te wandelen.