In dit artikel staat gewoon dat het park een retheme krijgt naar Real Madrid en dat werd vorige maand bij een rondleiding waar ik aanwezig was bij een meeting daar ook verteld. De operational manager vertelde toen al dat de houten achtbaan pas open zou gaan na de retheme en kon toen nog niet vertellen waar/welk park ze de twee opgeslagen Mack coasters zouden plaatsen.
Bollywood Parks Dubai wordt Real Madrid World Dubai
- Bijgewerkt
Guy een retheme naar Real Madrid.........
Ik heb dit al wel vaker gehoord, maar blijf het toch nog steeds verschrikkelijk vinden.
Leuk voor de voetbal liefhebbers dan, maar waar is het stadion?
Men sprak vorige maand trouwens van een opening aankomende november. Lijkt me erg ambitieus maar eventueel wel haalbaar.
Hjalmar
Had ik niet aan gedacht Vreselijk idee het om te toveren naar Real Madrid als hoofdthema. Kan me totaal niet inbeelden hoe dat er zou uit komen te zien.
Ik vond de voetbalattracties die Europa Park ooit had al niks, ik vind 't plan in Port Aventura rond La Liga ook niks en nu een heel pretpark ergens? Ik ben nota bene voetballiefhebber, maar los van de risico's rond supporters is het zo'n vreemd thema. Zeker zonder wedstrijden in de buurt kan ik me bij de ervaring en het idee weinig voorstellen.
Was ook relatief prijzig voor wat je terugkreeg. Binnen Dubai Parks and Resorts is er al veel concurrentie laat staan in heel Dubai. Mocht je dan een daguitje kiezen valt de keuze denk ik eerder op Motiongate of IMG. Had liever gezien dat het bij Motiongate getrokken werd als apart themagebied in plaats van een Real Madrid park, maar goed, voor ieder wat wils.
Vervang het ene thema wat enkel lokaal leeft voor een ander thema wat maar bij een beperkte groep leeft. Goede move, not!
Bollywood park was gewoon een vaag park. Ik had een gratis ticket, anders zou ik het nooit bezocht hebben.
Aansluiting aan motiongate gaat écht niet.. er licht een behoorlijk groot stuk van het Riverfront tussen.
Wel jammer eigenlijk. Ik heb het park vlak na opening kunnen bezoeken en toen waren helaas de helft van de attracties nog gesloten, maar wat open was, was van een enorm hoog niveau.. Als het met Ramadan open was geweest, zou ik zeker terug zijn gegaan nadat ik klaar was in Motiongate.
Ik kan me voorstellen dat men gedacht had heel veel lokale bevolking naar dit park te trekken, gezien het overgrote deel van de bevolking in Dubai Indisch is (meer dan een kwart).. echter denk ik dat men er niet aan gedacht heeft dat het merendeel daarvan zich zo'n dagje park maar zelden kan veroorloven.. in elk geval niet vaak genoeg om het park draaiende te houden. Natuurlijk is Bollywood ook populair ver buiten india, maar voor die demografie geldt in principe hetzelfde. En juist bij de toeristen die dit financieel wél kunnen opbrengen is het thema dan weer niet populair.
Laten we eerlijk zijn: In het algemeen zal Dubai zijn prijsbeleid flink moeten gaan overdenken. Ik kwam recentelijk nog een Topdeal tegen om een kabelbaan te mogen doen aan 600 dirham.. dat is 150 euro. Dat terwijl je overal ter wereld kabelbanen kunt doen voor slechts een paar tientjes. Er zullen altijd wel mensen zijn die de prijs er voor over hebben vanwege de "speciale locatie", maar het lijkt me dat ook dit niet lang zal leven. De pretparken in Dubai zijn ook behoorlijk prijzig en ze bieden lang niet altijd het vertier navenant.
Coasterfrenzy Ik kan me voorstellen dat men gedacht had heel veel lokale bevolking naar dit park te trekken, gezien het overgrote deel van de bevolking in Dubai Indisch is (meer dan een kwart).. echter denk ik dat men er niet aan gedacht heeft dat het merendeel daarvan zich zo'n dagje park maar zelden kan veroorloven.. in elk geval niet vaak genoeg om het park draaiende te houden. Natuurlijk is Bollywood ook populair ver buiten india, maar voor die demografie geldt in principe hetzelfde. En juist bij de toeristen die dit financieel wél kunnen opbrengen is het thema dan weer niet populair.
Zo stom kunnen ze toch niet geweest zijn? Ik ga er vanuit dat 't plan was dat dit een groter publiek uit India zelf zou trekken qua toerisme. Er wonen nog geen tien miljoen mensen in de Emiraten en een groot deel daarvan stuurt iedere cent die over is naar familie in het buitenland, als ze al fatsoenlijk betaald krijgen.
Bijzondere move, maar ze zullen wel iets van plan zijn.
Ik ben er nooit geweest maar moest direct aan het verslag van @Eftelflags in (ik meen Ochtend in Pretparkland) denken; die riep destijds al op om niet te lang te wachten met het bezoeken van de parken omdat het allemaal nog niet is wat ze er ooit van gehoopt hadden en de toekomst van alles onzeker kan zijn. Dat lijkt in dit geval dus ook van toepassing.
John Het is natuurlijk niet voor niets dat Six Flags al geannuleerd is. En ook in Motiongate zie je al genoeg gevolgen van bezuinigingen. Alle parken hebben daar last van.. en dat is jammer, want als de parken een beetje door-ontwikkeld kunnen worden kunnen ze makkelijk het aanbod van Florida verslaan.
Coasterfrenzy want als de parken een beetje door-ontwikkeld kunnen worden kunnen ze makkelijk het aanbod van Florida verslaan.
Heftige uitspraak. Zelfs met het doorontwikkelen verwacht ik nooit dat ze Florida verslaan.
- Bijgewerkt
Loekiloeki Heftige uitspraak. Zelfs met het doorontwikkelen verwacht ik nooit dat ze Florida verslaan.
Goh.. ze missen natuurlijk een aantal belangrijke IP's die een bepaald publiek trekken. Met name dan de dingen die je in Disney en Universal zal terug vinden. Natuurlijk blijft zoiets ook een stukje een kwestie van smaak. maar qua niveau kunnen ze prima mee houden met wat je in Florida terug vind. Toegegeven dat op een aantal plaatsen dit al begint terug te lopen door de bezuinigingen, (denk aan de "Now you see me high roller" die zonder verdere afwerking is geplaatst), maar ook in Florida vind je matig to slecht afgewerkte attracties terug. Neem het Dreamworks gebied van Motiongate of gewoon heel Warner Bros World.. die mogen zich echt wel meten met de wereldtop.
Qua waterparken winnen de Emiraten het sowieso dik. Hoe mooi Vulcano bay ook is, de glijbanen waren oftewel retesaai oftewel voelde je elke naad onderweg. Ook leuk in de Emiraten is dat er redelijk wat (soms opvallend originele) losse attracties/achtbanen links en rechts in winkelcentra te vinden zijn. Makkelijk mee te pakken als je wat tijd hebt zonder dat je meteen entree voor een heel park moet betalen. Perfect als opvulling dus. Daarnaast vind ik de Emiraten ook buiten de pretparken om veel interessanter dan Florida (al mag je dat natuurlijk niet mee rekenen als je écht op de parken gaat kijken, het speelt toch mee voor je totaalbeleving).
Het grootste issue wat ik heb met de parken in de Emiraten is dat de meesten eigenlijk niet echt dagvullend zijn (tenzij je overal 2u in de rij moet staan) en er vaak gewoon weinig attracties in een park zijn, maar precies datzelfde gevoel heb ik ook bij de meeste parken in Florida (vooral bij Disney viel me dat héél erg tegen - uitgezonderd Magic Kingdom - Wat dat betreft snap ik best waarom veel mensen alleen naar dat park gaan en de rest links laten liggen).. maar dan met het verschil dat je in Florida doorgaans wél dergelijk lange rijen hebt.. Dan kies ik liever voor de Emiraten. En daar zijn de parken nog vrij nieuw, terwijl Florida al jaren niet echt door-ontwikkeld (alhoewel: Vooral de Disney Studios hebben met Toy Story en Star Wars eindelijk eens een aardige slag gemaakt). Ik vrees er echter wel voor dat ook Dubai niet veel zal doorontwikkelen.
Ik verwacht niet dat veel mensen het eens zullen zijn, vooral niet omwille van een simpel stukje Disney-Fan-isme.. En wellicht ook omdat Dubai in de laatste jaren qua niveau wat terug loopt (Ben er toevallig 2 weken terug geweest en het verschil met 5 jaar geleden was helaas wel merkbaar. Ik denk dat veel mensen het origineel (dus: zoals het hoort) ook niet gezien hebben.
Dubai Parks and Resorts heeft bekendgemaakt dat het park "zeer binnenkort" heropent als Real Madrid World.
https://www.realmadrid.com/en/news/2023/11/16/dubai-parks-and-resorts-and-real-madrid-c-f-announce-real-madrid-world-as-the-first-ever-football-theme-park
https://www.dubaiparksandresorts.com/en/realmadridworld
The_Real_Infernape dit is wel een heel raar thema voor een pretpark. Dan is de doelgroep wel heel erg beperkt.
The_Real_Infernape Nee nu zal het storm gaan lopen..
Eftelabbo Integendeel denk ik. Hoewel ik er zeker geen voorstander van ben (de voetbalwereld interesseert mij de rozen), is Real Madrid een van de clubs met de grootste horde fans.
The_Real_Infernape maar die fans gaan niet perse naar een pretpark
En wie zegt dat Real Madrid hier zelf meer mee te doen heeft, dan alleen de naam geven aan het park?