Aansluiting aan motiongate gaat écht niet.. er licht een behoorlijk groot stuk van het Riverfront tussen.
Wel jammer eigenlijk. Ik heb het park vlak na opening kunnen bezoeken en toen waren helaas de helft van de attracties nog gesloten, maar wat open was, was van een enorm hoog niveau.. Als het met Ramadan open was geweest, zou ik zeker terug zijn gegaan nadat ik klaar was in Motiongate.
Ik kan me voorstellen dat men gedacht had heel veel lokale bevolking naar dit park te trekken, gezien het overgrote deel van de bevolking in Dubai Indisch is (meer dan een kwart).. echter denk ik dat men er niet aan gedacht heeft dat het merendeel daarvan zich zo'n dagje park maar zelden kan veroorloven.. in elk geval niet vaak genoeg om het park draaiende te houden. Natuurlijk is Bollywood ook populair ver buiten india, maar voor die demografie geldt in principe hetzelfde. En juist bij de toeristen die dit financieel wél kunnen opbrengen is het thema dan weer niet populair.
Laten we eerlijk zijn: In het algemeen zal Dubai zijn prijsbeleid flink moeten gaan overdenken. Ik kwam recentelijk nog een Topdeal tegen om een kabelbaan te mogen doen aan 600 dirham.. dat is 150 euro. Dat terwijl je overal ter wereld kabelbanen kunt doen voor slechts een paar tientjes. Er zullen altijd wel mensen zijn die de prijs er voor over hebben vanwege de "speciale locatie", maar het lijkt me dat ook dit niet lang zal leven. De pretparken in Dubai zijn ook behoorlijk prijzig en ze bieden lang niet altijd het vertier navenant.