Voor die kleine afstand gaan ze geen treintje inleggen hoor, die afstand van Port Laguna tot het spookhuis is kleiner dan de afstand die je moet afleggen van de parking naar het park... dat wordt gewoon via Port Laguna te voet naar daar gaan.

Kevjoe Hopen dat ze dat met wat groen gan doen, anders zie je al die werkzaamheden op de weilanden, brengt je meteen uit het Tovdrland gevoel.

• Kevjoe heeft hierop gereageerd.

pretparkgekkie05-10 Dat past dan weer mooi in het mijnthema, da's direct wat industriëler en het is niet abnormaal om wat zaken te zien zoals hopen zand... komt wel goed.
      Ze kunnen perfect een route uitstippelen waarbij je weinig werkzaamheden te zien zult krijgen, voor het grootste deel lijken mij die achter de loods te zitten, niet ervoor.

De ingang zal vermoedelijk aan de rechterkant van Port Laguna komen. Links is natuurlijk al het station van het treintje richting Maison (paars). De rode lijn lijkt mij dan de in en uitgang van het nieuw spookhuis (blauw). Zo heel erg ver is dat niet lopen, ik kan me ook best voorstellen dat een deel buiten ook nog erbij zal horen en dat je in de hal echt 'ondergronds' gaat.

pretparkgekkie05-10 omdat ik denk dat ze de bomen daar nu nog niet willen slopen en dit een perfect Backstage gedeelte is voor de weg die er naast ligt en er al veel backstage dingen zijn.

mikeee De ingang zal vermoedelijk aan de rechterkant van Port Laguna komen.

Ik ben hier nog niet zeker van. Daar ligt natuurlijk ook het terrein van waar het vuurwerk wordt afgestoken. Je zou er natuurlijk met een ruime bocht omheen kunnen, maar ik weet niet of het super praktisch is. Die treintjes staan sowieso een beetje in de weg natuurlijk.

Die loods is veel te hoog om als spookhuis te gebruiken tenzij bezoekers zelf ook de hoogte in gaan maar dat zie ik niet gebeuren. Kijk eens naar de persoon op de foto en de hoogte van het gebouw. Volgens mij is dit gewoon de geplande nieuwe opslagloods/werkplaats. Dus nee, nog steeds niet overtuigd.

Het lijkt mij dat hiervoor een vergunning is uitgegeven alleen kan ik zelf niet zo snel iets vinden. Als we de vergunningsaanvraag zien kunnen we het er meschien uithalen

Loekiloeki Maar waarom zou Looopings dit dan melden? Ze melden pas iets als ze het 90% zeker weten. Een 2 verdiepingen spookhuis kan gewoon hoor, hebben veel meer parken😜

Loekiloeki Dit kan prima een multifunctionele loods worden die deels gebruikt gaat worden als opslag (daarom ook de openingen voor de overheaddeuren) en voor een spookhuis.

pretparkgekkie05-10 Maar waarom zou Looopings dit dan melden? Ze melden pas iets als ze het 90% zeker weten. Een 2 verdiepingen spookhuis kan gewoon hoor, hebben veel meer parken😜

Dat moet je aan hun vragen? 😋 Het is nu meer een speculatiebericht omdat het park niks bevestigd heeft.

mikeee Dit kan prima een multifunctionele loods worden die deels gebruikt gaat worden als opslag (daarom ook de openingen voor de overheaddeuren) en voor een spookhuis.

Dat kan zeker inderdaad. We gaan het zien.

Dat is wel een erg hoge loods, al zou verticaliteit in een spookhuis met een mijnthema natuurlijk ook niet heel ver gezocht zijn. De suggestie dat het een duo-loods wordt waar er naast het huis nog andere zaken in gehuisvest worden vind ik door het formaat wel een aannemelijke. We zullen het snel genoeg zien, dit komt hoe dan ook wel naar buiten.

Ik was trouwens wel licht verrast dat er 'plots' zo'n knoeperd van een loods stond voordat het werd opgemerkt. Met het aantal nieuwsgierige aagjes hier in de community had ik verwacht dat dit eerder ontdekt zou zijn. 😛

Demin de Toverland fans hadden het al wel in de gaten in december waren er al grondwerkzaamheden bezig. Zover ik weet was ik een van de eerste die het merkte. Ik zat in de Fenix en ik zag graafmachine etc daar bezig zijn en braakliggende grond. Toen dacht we het is voor opslag voor Avalon uitbreiding maar later blijkt hier toch een loods te komen. Toen de loods een beetje de lucht in ging is het wel door andere direct gezien.

• MrRC vindt dit leuk.

Op een of andere manier krijg ik het idee dat deze loods niet voor altijd zal blijven staan. Daarvoor heb ik iets gemist in de fundering of dergelijken. Het lijkt me gewoon een grote loods die nu wordt neergezet en meerdere doelen zal krijgen, maar ook weer plaats zal maken indien het park hier ooit gaat uitbreiden.

Loekiloeki Ben je ooit bij de Halloween nights in Universal Orlando geweest? Daar gebruiken ze sound stages van minimaal dezelfde hoogte en daar wordt bij sommige huizen heel mooi gebruik van gemaakt om grote indrukwekkende scene's neer te zetten. Op basis van hoogte kun je deze loods niet uitsluiten als spookhuis locatie.

Hij past wel mooi bij de andere loodsen ik het park 😂 Maar ben benieuwd wat dit gaat worden. Kan ook voor nu de locatie van het spookhuis worden met al een geplande andere toekomstige bestemming voor als het park verder is gegroeid? Wie zal het weten behalve Toverland

Loekiloeki Ongetwijfeld dat dit er iets mee te maken heeft. Maar het feit dat Looopings dit met enige stelling brengt dat er een Spookhuis wordt gebouwd, lijkt er toch op dat het voor beide gebruikt zal worden. Wellicht een tweede verdieping?