BramVeen Je kan beter vragen wat er niet mis met Symbolica is, maar goed daar is dit topic niet voor.
Dat Fata Morgana gesloopt gaat worden geloof ik niet, wel is het toe aan een upgrade wat mij betreft.
Ja het is lekker nostalgisch al die houterig bewegende poppen, maar hier een daar een plusje doen kan geen kwaad, of scenes helemaal vernieuwen.
Iconisch in het oog liggende poppen zou ik persoonlijk helemaal aanpassen met nieuwe technieken.
De tapijtverkoper is daar een mooi voorbeeld van naar mijn mening.
Lekker mee laten "lopen" met de boot en naar mensen laten wijzen en uitnodigen om tapijtjes te voelen.
Of wat dacht je van de zwervers in het begin die om een goelden of een centje vragen.
Ook hier weer dat de zwervers meebewegen in een andere pose, dat ze op hun knieën staan en hun uitgestrekte arm volgt de boot terwijl ze de mensen aankijken.
Dit moet volgens mij eenvoudig te programmeren zijn met de juiste animatronics dit omdat de boten een vaste snelheid hebben en je betreft de timing prima hier met een trigger/sensor de poppen hun ding laten doen.
De wachtrij iets meer aankleden zou ik persoonlijk ook doen, sterker nog ik zou de boventorso van de Djinn ook boven de aandrijfmotor zetten waarbij de illusie gewekt wordt dat hij de draaischijf laat draaien en ondertussen het voorbij komende publiek aankijkt af en toe steekwoorden laat vallen zoals "Djinn lopen, Djinn vloer draaien" en random mensen gedag zegt.
Zomaar wat hersenspinsels, of ze uitvoerbaar zijn technisch weet ik niet, maar in mijn hoofd ziet het er leuk uit!