Jacko
Tijden veranderen en nieuwe fans die straks en de komende 10 jaar dit forum zullen ontdekken zullen Symbolica misschien als de beste zien en Droomvlucht/Fata Morgana als ouderwets en saai.
Ik was ook fan van Spookslot maar ik geef ook eerlijk toe dat ik er nog amper in ging omdat het gewoon vrij saai was.
Vervanging hoeft niet meteen te betekenen dat het automatisch slechter is, vele zeggen het hier ook vaak zat dat de Efteling geen museum is, vroeg of laat houdt het op voor zulke attracties en zullen ze vervangen worden. Fata Morgana is enorm sfeervol(iets wat de wachtrij best mist tegenover de attractie).
Persoonlijk vindt het nu gewoon een beetje raar dat we nu twee zeer vergelijkbare themagebieden nogal ver van elkaar staan, een vervanger van Fata Morgana zou in mij ogen het gebied van Sinbad compleet kunnen maken. Waar het attractiegebouw van Fata Morgana 2.0 en Kashba onderdeel zijn van een ''stad'' waar Sinbad zijn goederen naartoe brengt. Dan op de plek van het huidige Fata Morgana iets wat meer past in die omgeving en meteen goed aanpakken voor meer publiek met Aquanura, als ze daadwerkelijk naar de 7 miljoen per jaar willen gaan kan meer kijkruimte rond de vijver geen kwaad.