Tonnie Je ziet toch hopelijk zelf wel in wat voor een onevenredige belasting op onze maatschappij dat is.
Oh zeker dat ik dat zie. Ik heb ook nergens geroepen dat het geen probleem is en dat we er maar niets aan moeten doen. Dat laat ik over aan de FvD stemmers 😄 .
Tonnie Dat is niet helemaal waar he, er is vaker vanuit de politiek pogingen gewaagd om dingen te veranderen, dat is heel even ook wel gelukt, maar daarna door een sterke boeren lobby zag je dat de politiek niet meer durfde die keuzes te maken,
Lobbyisten horen helaas bij de politiek. Ook hier deel ik je mening dat de politiek steviger en sterker zou moeten zijn. Het past bij Den Haag waar ze meer met hun zetels en elkaar bezig zijn dan effectief het land te besturen. Een sterke lange termijn visie zou al zoveel oplossen. Dat geldt overigens niet alleen voor de boeren, maar voor veel meer dossiers. Het is zorgelijk hoeveel voormalig kamerleden en ministers ineens al lobbyist weer te vinden zijn in Den Haag.
Tonnie jij lijkt er vol in te lopen
Dat valt wel mee kan ik je verzekeren. Dit probleem kan je alleen niet generiek afhameren zonder de menselijke maat toe te passen, tenzij je een zelfde groep gedupeerden wil krijgen als in Groningen na alle gaswinning.
Michael Als ze die duidelijkheid proberen te geven staat het hele land weer vast omdat mensen denken dat je met een trekker op de snelweg wel je zin krijgt. De mededeling dat gedwongen verkoop mogelijk is wordt niet geaccepteerd, dat heeft niks met duidelijkheid te maken.
Is het de mededeling die niet geaccepteerd wordt? Of het kaartje waarop al conclusies getrokken worden die achteraf weer ingetrokken moeten worden. Voor niemand is het leuk om uitgekocht te worden. Dat zien we vaak genoeg met grote infrastructurele uitbreidingen of wijken die gebouwd worden op voorheen agrarische grond. Dat levert steevast gemopper op. Ik ben er trouwens op tegen dat snelwegen platgelegd worden door tractoren of de massale protesten in Den Haag waarbij intimidatie door enkelen niet geschuwd werd.
Nogmaals, ik ben niet tegen het verminderen van de landbouw. Dat zal moeten gebeuren om ons land gezond te houden. Uiteindelijk ontkom je er niet aan dat je van boeren hun vergunning moet intrekken of laten verlopen omdat ze te dicht bij Natura-2000 zitten, maar je moet wel eerst met ze in gesprek en vanuit de boeren leeft niet het gevoel dat er ruimte is voor een gesprek.
Heel veel Nederlanders weten ook wel dat dit moet gebeuren. Het gaat fout in de gevoelsmatige afstand die nu is ontstaan tussen de politiek en een aanzienlijk oppervlakte van Nederland waar de burger zich niet gehoord voelt. Dan kan je met 24 miljard zwaaien, maar dat lost de onrust niet op. De kampen moeten weer tot elkaar komen zonder eisen aan elkaar te stellen. Dat gaat nu vanaf beide kanten mis en leidt alleen maar tot polarisatie.
@Fatouche De BBB heeft nu een enorme zege geboekt. Ik verwacht niet dat ze dit over twee jaar (of eerder) bij de Tweede Kamer gaan herhalen. Een aanzienlijk deel van de stemmen zijn proteststemmen geweest. Boosheid over de schandalen die het land nu al jaren bezig houden. De toeslagenaffaire waarin het kabinet opstapt om vervolgens in grote delen weer terug te keren. De gaswinning in Groningen waarin mensen jaren gedupeerd zijn en waarvoor niemand verantwoordelijkheid neemt. Omtzigt functie elders, waarin de hoofdpersoon vrijuit gaat. Dat voedt de toch al luikende onvrede over de huidige politiek. De politiek rent van schandaal naar schandaal terwijl de inflatie enorm is.
Van der Plas is een vrouw die je buurvrouw kan zijn. Recht door zee, kritisch, scherp en principieel. Dat wat Baudet ooit pretendeerde, tot de Uil van Minverva uit de kast kwam. Veel mensen hebben op haar gestemd omdat zij het geluid van het zwijgende midden vertolkt. Ze stemt niet voor niets op veel punten mee met het regeringsbeleid. Het is niet allemaal slecht 😆 .