Randomnickname95 Tja, er zit in de Tweede-Kamer ook een verhuurder met een flink aantal pandjes in de vorm van Wybren van Haga. Stemt in moties ook altijd in zijn eigen belang. Dat is dan ook belangenverstrengeling. En zo kun je bij iedere partij wel iets verzinnen.
Punt is dat het allemaal democratische partijen zijn met vertegenwoordigers die ieder hun eigen motivaties en idealen hebben. Je ziet in verschillende media dat bepaalde partijen heel erg onder het vergrootglas liggen. Hetzelfde was voor de verkiezingen, overal werd de focus gelegd op de BBB over hoe goed het wel niet ging, om nu vervolgens de partij nu eens kritisch onder de loep de nemen. Dan mag je je als media ook wel achter de oren krabben.
Ik vind het in ieder geval al bemoedigend dat BBB het stikstofprobleem niet ontkent maar ook graag een oplossing wil, het zij een oplossing die ook aansluit bij hun opvattingen. Dat ze daar nu actief mee bezig zijn kan ik alleen maar respecteren. Ondertussen neemt het kabinet een afwachtende houding aan, terwijl men al lang iedere boer had kunnen uitkopen die vrijwillig wilde stoppen.
Dat sommige hier het onteigenen of verplicht uitkopen positief tegemoet zien verbaast me echt. Als je opgroeit op een erf en daar je hele leven blijft, en dat wordt vervolgens van je afgepakt, het zal je maar overkomen. Als we nu iets hebben kunnen leren van het verleden is het dat we wat meer oog hebben mogen voor de menselijke maat, zodat mensen niet nog verder in de problemen komen.