John Bovenstaande gezegd hebbende hoop ik dat het NFT stuk een 1 april grap is. Dat het spookslot digitaal bestaat dat is 100% waar, maar ik hoop dat op 1 april de digitale poorten voor iedereen openen
^ Dit is letterlijk wat ik dacht toen ik bovenaan dit topic begon met lezen.
Het is namelijk tijdrovend en dus duur om die scans van binnen te maken. Een gebouw in 3D optrekken om in een VR-wereld te plaatsen, dat is nog wel te overzien. De details zitten natuurlijk in de wacht- en showruimte, dus die zijn veel duurder (en nabewerkingen veel arbeidsintensiever) om te maken. Als de Efteling dit alleen voor medewerkers zou doen, heeft iemand niet goed nagedacht over een kosten- en batenplaatje.
Daarbij hoor je inmiddels al weer steeds minder over NFT's, het nieuwe is er af, en ik kan me niet voorstellen dat Efteling zich kan verenigen met de negatieve productieaspecten van NFT's, zoals hierboven al besproken.
Daarom lijkt me dat de enige mogelijkheid inderdaad is wat jij @John al zegt: het Slot bestaat detailrijk als 3D model en gaat toegankelijk worden, maar niet alleen voor medewerkers (bij elke andere uitkomst zoals géén grap, wél NFT's, géén publieke toegankelijkheid, snijdt de Efteling zichzelf weer eens vreselijk in de vingertjes.)