Klein Efteling nieuws
De Efteling meldt op haar blog dat je inmiddels bij negen horecalocaties via de app kan bestellen:
Vorig jaar startte een test bij horecalocatie De Hongerige Machinist in Station de Oost. Het online bestellen van eten via de Efteling-app was een succes. Bovendien blijkt nu dat gasten op deze manier veilig kunnen bestellen op voldoende afstand en hoeven minder in de rij te staan. Daarom hebben we deze service versneld uitgerold voor een aantal andere horecalocaties.
Inmiddels kun je ook digitaal een maaltijd, drinken, snacks en zelfs ijsjes bestellen bij andere horecalocaties: De Smulpaap, In de Gelaarsde kat, Toko Pagode, Het Seylend Fregat, Burgerhuys de Likkebaerd, Panorama take away, ’t Poffertje to go en Oase. Het assortiment wisselt per locatie. Bij In de Gelaarsde Kat bestel je bijvoorbeeld een salade, tosti of baguette, terwijl je bij de Smulpaap juist frites en snacks bestelt.
Afgelopen weekend was het een combinatie van zaken die wel in de app zaten en zaken waar je de QR code kon scannen waarmee je dan naar de mobiele site geleid werd.
Tonnie Is het overigens echt geïntegreerd in de app, of kan je on-site de QR van de mobiele website scannen?
N=1 enzo, maar woensdag kon ik bij Station de Oost kiezen tussen het scannen van de QR-code en in de app bestellen. Hoewel de QR me gewoon naar de app leidde overigens, naar dezelfde pagina.
In de app zelf word je vaak ook doorgeleid naar de mobiele website, oa bij de Gelaarsde Kat.
Je werd volgens mij altijd omgeleid naar de mobiele webpage, echte integratie is het niet.
Maar mobile ordering is op veel plekken snel actief gemaakt en was nog geen knop voor de app voor gemaakt.
Een paar kleine updates in het park die mij gisteren opvielen.
De nieuwe dakbedekking van Villa Pardoes is ver klaar.
De dranghekken rondom de glijbanen in het Lavenlaar zijn vervangen door bouwhekken zodat ze niet meer opzij gezet worden.
De Sumo Worstelaars zijn terug in Carnaval Festival en zien er goed uit! Ze bewogen alleen nog niet.
De sumo worstelaars zien er goed uit. Niet meer zo’n vormloze blob.
Aquanura is uit onderhoud!
Ze lieten hem gisteravond al zien, tijdens de abonnementhoudersavond. Niet de hele vijver is gevuld, en er zijn wat defecten te zien.
Er zijn wel nieuwe geulen rondom de vijver te zien, en een nieuwe goot richting het showdeel van de vijver, maar die heb ik niet op film.
jeroen_twee Dus die show heeft drie volledige maanden niet gedraaid en dan nog zijn er defecten? Ik begrijp wel dat je soms eens een onderdeel moet bestellen uit het buitenland maar na zo'n lange tijd zou het er wel pico bello bij mogen liggen toch.
Typisch een Efteling ding weer, groot onderhoud maar wanneer het open gaat werkt nog steeds niet alles. Daarbij is dit toch wel een van de slechtste WET fonteinen en hadden ze dit nooit in natuur water moeten doen.
Dan had WET moeten zeggen dat ze dat niet gaan doen ook al is de klant koning. Het bedrijf snijd zichzelf hiermee ook in de vingers. Zal voor hun ook best een zorgenkindje zijn.
pampie Waarom zou dit voor WET een zorgenkindje zijn?
WET kan bij nieuwe klant-cases duidelijk uitleggen dat hun geen natuurlijk water ondersteunen en hebben het perfecte voorbeeld. Garantie en onderhoud zal verder niet van toepassing zijn, hoogstens dat de Efteling extra onderdelen mag kopen bij WET.
Buiten of WET deze opdracht wel of niet had moeten doen, zit hier natuurlijk ook weer een koppigheid factor van Efteling in. Zoals altijd denken ze het weer beter te weten en dingen te doen die eigenlijk nadelig voor ze werken in de toekomst. Mij persoonlijk stoort het mateloos dat ze altijd weer exact dezelfde fout opnieuw maken. Maar goed, dat is een hele andere discussie en eentje die niet hier gevoerd hoeft te worden. Blij dat ze Aquanura kunnen draaien, ook al is hij nog steeds niet 100%
De Sumoworstelaars van Carnaval Festival zijn terug, nu mét beweging!
(Tijdens de foto van laatst was er geen beweging)
Het huisje van de zeven geitjes krijgt een nieuw rieten dak!