Als je lid bent van de raad der wijzen krijg je soms een vragenlijst, raad der wijzen is een gratis vragenhoekje van de Efteling aan de fans of gewone dagjes bezoeker.

Stijngeene Nog nergens genoemd merk ik, maar ik zou wel graag Inca Gijs gemaakt zien worden! 🙂 die staat al weer een tijdje uit met die korf om de mondopening heen

Ook vrij opvallend dat ze bij Eftelist zelfs de Oog voor Detail-lijst aanhalen, en Looopings ook noemen 😉

Waarom opvallend? De Efteling is een heel open en fijn bedrijf op het gebied van fansites hoor. Tuurlijk kan alles wat mij betreft beter, maar we hebben allemaal best goed contact hoor.

Eftelflags Eftelist en Eftepedia zijn natuurlijk wel sites waar (oud medewerkers) achter de schermen foto’s op plaatsen. Ik vind het dus zeker opmerkelijk dat de Efteling deze sites op haar officiële blog een podium geeft.

Eftelflags Vind het opvallend omdat voor mij als buitenstaander het idee heerst dat de relatie tussen de Efteling en Looopings niet altijd even soepel is (geweest). Voor de Eftelist geldt voor mij dan dat ik het apart vind, dat er een mail uitgaat van de Efteling om te vragen naar wat er aan onderhoud gedaan kan houden, terwijl er in de Oog voor Detail lijst dat wel vrij goed wordt uitgelegd 😉.

Ik lach stiekem in m'n vuistje dat Pretpark.club wel genoemd word en Themepark niet... (al is dat natuurlijk ergens logisch waar Themepark de deuren gaat sluiten maar alsnog)

Joell dat hoeft toch ook niet? Het beste voor hebben met je fans is geen synoniem voor kosteloze dagjes weg organiseren.

Ik vind de vermelding van Pretpark.club door de Efteling heel erg tof. We bestaan pas een jaar en geen Efteling only platform. Het doet me echt goed dat we benoemd en genoemd worden, heel erg tof van de webcare!

Ik vind het super tof dat de Efteling gehoor geeft aan fanfora en fanmedia, vooral het ode aan Pretpark.club en niet aan Themepark laat zien dat Pretpark.club zich al lekker gevestigd heeft.

• Sven heeft hierop gereageerd.

Joell Bij dat event van zerogreviews waren er ERT's op verschillende banen.

• Joell heeft hierop gereageerd.

Joell Nee klopt, maar die zijn er wel en worden niet georganiseerd door de Efteling zelf 😉

• Joell heeft hierop gereageerd.

broodje123 Dat was ook de enigste die ik in een tijd heb gezien. En die was niet specifiek alleen in de Efteling maar gedeeld met Toverland en Walibi. Ik zie liever een volledige dag met zoals al gezegd Behind the Scenes kijkjes. En meer spreiding van ERT's

Remco82 Toverland organiseert zelf ook niet maar er is wel elk jaar een fandag daar 😉

Michael kosteloze dagjes weg

Hoeft ook niet kostenloos te zijn. Als de Efteling al zegt betaal er €50 voor met entree, ERT's en wat interviews of BTS en wat te eten tussendoor dingen is al goed voor mij tenminste.

Joell Je hoeft ook niet elk jaar een fandag te organiseren, dat dat bij Toverland wel het geval zo is dat is natuurlijk helemaam geweldig...en dat het programma ook elk jaar zo een beetje het zelfde is nemen we maar voor lief.

Maar dat was het punt niet, je zegt dat er geen fandagen van de Efteling zijn, maar er zijn juist wel internationale Efteling fandagen die door een andere club georganiseerd word....alleen niet elk jaar.

Toevallig zou er een dit jaar gehouden worden, maar door het hele Corona gebeuren is dat helaas niet het geval.

4 dagen later

Dit is wel bizar. de Efteling staat op #2 in trending op YouTube. Lekker bezig Efteling.

4 dagen later

Hij gaat 30 minuten duren, ben wel benieuwd of alleen het Efteling gedeelte van zijn leven word belicht. Maar wel echt nice!