Marvin Er vonden opnames plaats voor de film Expeditie Vos.

Was gelijk de laatste draaidag denk ik?

Ik haalde vanmorgen op de A59 een vrachtwagen in met daarop 2 bootjes van De Vliegende Hollander 😁 Die ging net de afslag richting de Efteling nemen dus zullen wel op weg terug zijn geweest van hun onderhoud.

Marvin Grappig dat je het bootjes noemt haha. Volgens mij wegen ze 2 ton per stuk (als het niet meer is).

elmarwouters Daar zit altijd een grijze lijn in, wanneer een iets een boot of een schip is. 😛

Tijdens mijn opleiding een hele discussie gehad en eigenlijk komt het uiteindelijk hier op neer. Een schip kan een boot aan boord nemen, maar een boot kan geen schip aan boord nemen. Dus zou je kunnen zeggen dat elk schip een boot is, maar niet elke boot een schip. Daarnaast worden schepen vaak professioneel gebruikt en boten voor plezier 😛

elmarwouters Tja, dan is het een drijvende achtbaan trein haha.

Jammer dat achtbaan in kwestie niet kan drijven maar over een track hobbelt in een laagje water 😆 !

Convival "Een sloep is een klein scheepstype dat op het dek van een groter schip wordt meegevoerd" Dus is het een boot 😛

Volgens mij noemt de Efteling de voertuigen zelf sloepen, voor wat die informatie waard is.

Eén volledig gevulde sloep (veertien passagiers) weegt vijf ton.

Trollenbol Eén volledig gevulde sloep (veertien passagiers) weegt vijf ton.

Wow. Wat een statistiekje dit. Geen wonder dat alles zo log aandoet en de lifthill zo'n moeite had met het aannemen van de rollende trein!

Het vieze, vervallen Hollandsche Gebakkraam wordt eindelijk vervangen. Vanaf volgende week is het al geopend. Het ontwerp is van Karel Willemen.

Tim jammer, ik hoopte eigenlijk op eende ontwerp dat geen kermis uitstraling meer had, vooral nadat de vrolijke noot zijn tijdelijke look ook kwijt was geraakt

Ik vind dit eigenlijk wel prima. Zo'n Hollandse gebakkraam hoeft niet te pretenderen meer te zijn dan het is. Daarnaast is het een stukje Nederlandse cultuur dat voor de buitenlandse gasten leuk is om te zien. Prima ontwerp ook, niet te gek maar wel sierlijk.

Het is een prima ontwerp met weinig opsmuk. Van mij persoonlijk mag een gebakkraam best een nostalgisch kermisuiterlijk hebben en vind ik dit juist weer iets te basic. Maar goed, beter dan allemaal uitvergrootte oliebollen erop geplakt. 😃

Ze waren net bezig met het aansluiten van de kraam. Ik vind het een prima kraam!

Bij Aquanura werden de lampjes gepoetst.

Bij de Casa Caracol is men bezig met het vervangen van de overkapping van het terras. Al zal het mij niet verbazen als het terras zelf ook aangepakt gaat worden aangezien het waterpeil eronder erg laag is inmiddels.

Ziet er uit als een goede vervanger van de oude kraam. En heeft een nostalgische look gekregen. van mij +1 voor Efteling. 😉

Uitgerekend zo'n gebakkraam mag van mij precies deze look hebben. Zo horen ze te zijn.