Het probleem van Disneyland Paris is, is dat ze niet echt uitgebreid hebben. Vooral het hoofd park is. In de basis is het een van de mooiste en beste doordachte park wat er is. Maar het is wel ondertussen ruim 30 jaar oud zonder dat er echt iets nieuws is toegevoegd. Andere parken zoals de Efteling, Europapark en Phantasialand hebben in de basis niet een dusdanig mooi park als Disneyland maar voegen wel regelmatig nieuwe attracties en belevenissen toe volgens de huidige standaard.

Daar komen de hoge prijzen en de drukte nog bij wat mij toch een beetje weerhoud om af te zakken naar Parijs.

Het enigste waar Disneyland echt mijlen ver voorloopt op de concurrentie is wat mij betreft de shows en entertainment. Dat staat op eenzame hoogte in Europa.

Jabo wat bertreft entertainment heb je uiteraard geluk! Nergens beter dan daar!

Marco Maar goed, 45 euro voor een prima niveau buffetrestaurant" (waar deze discussie begonnen was) is nog steeds pauper.

Ik denk dat jij dan jouw verwachtingen in pretparken echt compleet verkeerd legt. Bij een gemiddeld buffetrestaurant in Nederland betaal je 30-35 euro inclusief drankjes voor een uur of 2 dineren. Dat je in een pretpark voor een vergelijkbaar aanbod 40%-50% meer betaalt is ook niet zo vreemd. Of kosten de 0,5l flesjes drinken bij jouw supermarkt ook 3 euro, net zoals in de Efteling?

Ja, veel horeca in Disney is buitenproportioneel duur voor het kwaliteitsniveau van het eten, maar bij de buffetrestaurants valt dat eigenlijk wel mee.

JohnV Ik ben wel benieuwd wat die betaalbare en kwalitatief aanvaardbare opties qua horeca dan zijn, waar over gesproken wordt.

Wat betreft counterservice (15-20 euro) de pizza's bij Bella Notte of Colonel Hathi's wel aanbevelen. Het menu bij Cowboy Cookout en Chalet de La Marionette zijn ook behoorlijk goed en niet bijzonder duur. Hakuna Matata kon ik je altijd aanraden, maar daar hebben ze sindskort een nieuw menu, dus geen idee of dat goed is of niet. Hyperion is een absolute afrader, erg lange rijen voor matig en koud voedsel. Overigens krijg je bij alle menu's in counter service restaurants een side dish en een drankje.

Als je liever table service hebt (20-40 euro), is Annete's Diner in Disney Village een prima optie, maar wel wat duurder dan de counter service restaurants in de parken. Chez Rémy heb ik al een tijdje niet meer gegeten, maar was daar 3 jaar terug echt over te spreken. Als je geld over hebt kan je ook bij Walt's eten, ik heb denk ik nergens in het resort zo goed gegeten, maar dat komt wel met een behoorlijk prijskaartje.

De buffetrestaurants (40 euro+) zijn eigenlijk allemaal wel van hetzelfde niveau, persoonlijk vind ik het alleen wat duur voor de hoeveelheid die ik op krijg. Van de 3 buffetrestaurants is PYM Kitchen wel mijn favoriet.

Neem trouwens ook gerust een kijkje in dit topic, daar staan ook een hoop tips in van anderen.

Quefox_ Ik denk dat jij dan jouw verwachtingen in pretparken echt compleet verkeerd legt. Bij een gemiddeld buffetrestaurant in Nederland betaal je 30-35 euro inclusief drankjes voor een uur of 2 dineren. Dat je in een pretpark voor een vergelijkbaar aanbod 40%-50% meer betaalt is ook niet zo vreemd. Of kosten de 0,5l flesjes drinken bij jouw supermarkt ook 3 euro, net zoals in de Efteling?

Ik wilde een schitterend tegenargument maken met concrete voorbeelden, maar ik denk toch dat ik even mijn keutel in ga trekken. Restaurants als ABC in Sevenum zijn nu ook al 37,50 voor de zaterdagavond, die zijn dus schrikbarend gestegen de laatste tijd. Ik weet niet hoe het nu zit met de kwaliteit van het eten, maar qua prijs ligt het wel op één lijn.

Het buffetrestaurant in het Plopsa hotel is ook €40 de kwaliteit is naar mijn mening wel stukken beter als wat we voorgeschoteld kregen in het Plaza Gardens restaurant, man wat voelde ik me toen genaaid!

Quefox_ Bedankt! Ik heb nu genoeg tips om een maand voordelig te kunnen eten in DLP hahaha. Super!

Jailsamer ik zou gewoon bij de Mac gaan zitten als ik jou was.

Of een lunch-box meenemen. 🤣
      Dat is altijd nog het goedkoopste.

Wij zijn 3 tm 5 februari in DLP geweest, en dat was na 10 nog eens. Jouw gevoel kan ik begrijpen, veel zaken zijn toch gewoon “het net niet”. Het eten en drinken is er schreeuwend duur, ja ik weet Disney. Maar voor 4 portie kipnuggets 3 kleine friet en een flesje water en een kleine Fanta 58€ toch net te.

Wat mij erg opgevallen is, is het feit van voordringen en dat er dan niemand iets durft te zeggen. Wij hebben eigenlijk elke dag wel 3x een onenigheid gehad met voordringers.

een maand later

Ik was voor corona maatregelen behoorlijk vaak geweest in Disneyland Parijs. Vind het erg geweldig park vooral Disneyland park. Ze hebben lekker bediening restaurants. Eentje zit in Main Street. Waar je tijdens je eten naar parade kan kijken of gewoon naar mensen kijken die voorbij liepen. Was keer in augustus en in het park was rustiger dan in Efteling op dat moment. Lekker lange openingstijden. Disney village erg leuke plek om te vermaken met live muziek en heerlijk restaurants hebben ze.

Jailsamer Ik kan me ook redelijk in dit lijstje vinden. Altijd overal lang wachten. Zelfs voor het eten. Ik ben heel blij met mijn Efteling abonnement (beetje off topic).