luc136 Deze uitleg heb ik inderdaad ook zo gehad van Wouter Dekkers, er was wel nog een nuance dat ook de omzet die het park draait een rol speelt. Echter zijn er nog honderden andere manieren om het te doen, dus ik zou er niet direct van uit gaan dat CDA de zelfde koers volgt.
Het grote nadeel van deze manier van werken is dat parken met een weinig creatieve directie ook nooit het budget zal krijgen dat nodig is om het park uit een neerwaartse spiraal te krijgen van slecht uitgewerkte ideeën.
Anderzijds zul je als park natuurlijk ook een richting moeten kiezen. Stel dat CDA inderdaad op dezelfde manier werkt, dan gaat het vervangen van Mascha geen directe koerswijziging voor de theming vormen. Immers is dat intussen de "branding" van het park geworden. Dat kan een nieuwe directeur uiteindelijk wel veranderen, maar dat zal iets van een lange adem zijn. Daarnaast zal ook CDA niet akkoord gaan om opnieuw miljoenen te steken in een re-theming van een park dat nog maar nét een nieuw thema heeft.
Continuïteit zal vanuit CDA ongetwijfeld een belangrijke rol spelen bij de beslissingen.