Inmiddels is niet alleen duidelijk geworden wat Heide Park hier aan het doen was, maar is de nieuwe attractie ook open! Sinds vandaag is Heide Park een dark ride rijker, Dämonen Gruft! Gisteren kreeg ik de kans om samen met het team van Alterface een kijkje te nemen bij de nieuwe attractie en hij heeft mijn positief verrast.
De dark ride is gelegen in het oude station van de Wildwasserbahn II en maakt ook enkel gebruik van die ruimte. Ze hebben een knappe hoeveelheid dark ride in de ruimte gekregen, vooral omdat ze vanwege de brandveiligheid niet alles hebben kunnen benutten voor de rit zelf. In Dämonen Gruft wordt je als gast meegenomen in de catacomben tour van een lokaal Duits dorp, maar voordat je goed en wel onderweg bent gaat het mis en kom je oog in oog met demonen te staan.
De rit is een combinatie van klassieke fysieke objecten, projecties en schermen en licht en geluid. Ondanks het kleine oppervlak maken ze optimaal gebruik van de ruimte en iedere scene weet heel goed wat het moet doen om het gewenste effect te bereiken. Echt een leuke en knappe prestatie.
Hopelijk mag ik hem benoemen, maar voor de Dark Ride Database hebben @Trollenbol en ik een report geschreven waarin we ingaan op het onstaan, het verhaal van de rit en onze reflectie erop, dit alles samengevoegd met een interview met de projectmanager van Alterface. Je kan deze lezen via: https://darkridedatabase.com/report-taking-the-catacombs-tour-at-damonen-gruft-heide-parks-new-ride/