Ik ben afgelopen week naar de tentoonstelling geweest en ik vond hem erg mooi! Heel leuk om dingen die je van foto's kent eindelijk in het echt te zien. Bijvoorbeeld verschillende objecten en modellen, zoals koppen van figuren en de oude cadeautjes en papiertjes uit de gekroonde eend en de stenen kip, maar ook de originele oude afdrukken van bekende foto's zelf, zoals Anton Pieck achterin de auto met Doornroosje in zijn armen. Er zijn veel prachtige maquettes te zien, van heel groot (Symbolica, een niet uitgevoerde versie van het Spookslot) tot inieminieklein (exterieur Droomvlucht), en veel oude brieven en papierwaren.
Het was best druk toen we er waren (bijna alle tijdsloten voor de dag waren uitverkocht) dus ik heb niet de tijd genomen om ook alle video's helemaal te kijken. Via een link/QR code die er hangt kun je alle zaalteksten en filmpjes later ook thuis online terugkijken, heel goed geregeld.
De bewegwijzering had wel iets duidelijk gekund over in welke volgorde je de tentoonstelling moet doen. Hij is best groot en je kunt vaak verschillende richtingen in, maar eigenlijk is hij gewoon chronologisch opgezet en kun je het beste de volgorde van ontwikkelingen in het park volgen. De ruimtes waren ook fraai vormgegeven vond ik, de hele sfeer klopte.
Kortom, echt de moeite waard en ik ga zeker nog eens terug voordat de tentoonstelling sluit om nog een keer te kijken (ik kan gratis naar binnen met mijn museumkaart).
Een paar foto's, voor de rest moet iedereen zelf maar gaan kijken 😁