Alfa Binnen 2 maanden spreekt niemand nog over deze logowijziging en heeft iedereen het nieuwe logo aanvaard, zo gaat het altijd.
Ik denk dat je hier fout zit. Dit logo van Bobbejaanland is gewoon zo knullig en kinderachtig, het mist op technisch vlak alle finesse (denk aan de slecht uitgewerkte 'e', het gebrek aan nadenken over contrast, de spatiëring in de letters, de buiging van 'Bobbejaan'), de treurige keuze in de lettertypes zonder enige eigenheid, de te grote overeenkomst met het welbekende hamburgermerk, kleuren die iets sombers in zich hebben zonder een pretparkgevoel uit te stralen. Het logo is op alle vlakken simpelweg niet goed.
Alfa De hoeveelste keer is dat nu al dat er ergens een park een logo verandert, looopings er een artikel aan wijdt, de sociale media-meute (zoals altijd) negatief reageert en looopings weer een artikel wijdt dat selectief alle negatieve reacties eruit pikt om te doen alsof het logo het verschrikkelijkste is dat de mensheid ooit geproduceerd heeft (journalistiek van het niveau roddelkrant is dat).
Hier ga je een beetje de mist in. Pak namelijk de socials van Bobbejaanland er maar bij: echt meer dan 90% van de reacties zijn negatief. En behoorlijk terecht wat mij betreft.
Jules Ik durf er best een prijs op te plakken: als ze meer dan 15.000 euro hebben betaald is het helemaal schandalig, want voor dat geld heb je tegenwoordig een prima logo inclusief community feedback en een paar revisies met je team.
Ik had hier voor 15.000 euro best graag een goed logo willen ontwerpen 🙂