Universal heeft ondertussen ook de opening bevestigd van 2 nieuwe hotels voor Epic Universe.

• Universal Stella Nova Resort, welke op 21 januari 2025 zal openen.
  • Universal Terra Luna Resort, welke op 25 februari 2025 zal openen.

De eerste portal is geplaatst voor het dragon land.
Heb even de foto niet bij de hand, maar er zijn drone en helicopter beelden op de kanalen te vinden.

Het zou mijn voorkeur niet hebben, de portals. Maar nu het zo tot stand komt, heeft het wel wat.

Bioreconstruct heeft een uur geleden betere fotos geplaatst.

Met wat het lijkt een capaciteit indicator voorop.
    Althans, Ik stel mijzelf zo voor dat die donker blauwe rand met led verlichting gevulde strip is die aangeeft hoe druk het achter de portal is.

Station-de-Oost Althans, Ik stel mijzelf zo voor dat die donker blauwe rand met led verlichting gevulde strip is die aangeeft hoe druk het achter de portal is.

Waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Het is gewoon thematisatie en niet meer dan dat.

Hjalmar Waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Het is gewoon thematisatie en niet meer dan dat.

Het is natuurlijk een manier om wachttijden bij attracties aan te geven in een leuk thema.. Maar gezien de beperkte hoeveelheid tekst er in zou passen zou het bijzonder onhandig zijn.

Persoonlijk vind ik het concept dat Phantasialand toe past één van de beste die ik tot dusver gezien heb. Echter heeft het ook daar nog hier en daar wat verbetering nodig. Mooi gethemed schermen die aangeven welke attractie waar is en meteen de actuele wachttijd er bij zet (of voor shows de showtijden) zijn ideaal aangezien je ze dan constant overal tegen komt en niet volledig afhankelijk bent van een app, of steeds naar een specifiek punt moet lopen om een bordje te vinden.. Maar je tegelijkertijd ook niet hoeft te zoeken. Je ziet immers alleen de dingen die min-of-meer in de buurt zijn. (De App kan dan prima ondersteuning bieden voor als je wilt weten wat de wachttijd van die topper aan de andere kant van het park is).

Als universal dat systeem nog volledig kan uitwerken zou dat alvast top zijn.

Deadline heeft een artikel met Danny Elfman gepubliceerd waarin het onderstaande staat.

Het lijkt erop dat het Monster gebied van Epic Universe mogelijk een score van Danny Elfman mag ontvangen.

Coasterfrenzy De portal is geen attractie maar een toegang tot een gebied. Ik kan mij geen moment bedenken dat je verteld aan een bezoeker of een gebied te druk is of niet. Een attractie is een ander verhaal, maar we hebben het hier over een portal naar gebied met in dit geval een show, 4 attracties en genoeg restaurants om een groot aantal bezoekers te vestigen. Een drukte "indicator"zegt een bezoeker niets, waar een wachttijd bord juist een duidelijk verwachting legt bij de bezoeker. Als ze dat daadwerkelijk willen doen, dan had ik die al verwacht bij de huidige twee Mario-landen waar de portals zijn getest, welke beiden het niet hebben.

Hjalmar De portal is geen attractie maar een toegang tot een gebied. I

Dat snap ik. Maar het zou de wachttijden van de attracties in dat gebied kunnen weergeven.. al zou ik dat dan dus niet in die rand doen.

Die portals zijn gemaakt om deze bij drukte af te sluiten.
            Dus een gethematiseerde drukte indicator en zeker in de US kan ik mij wel voorstellen.

En ik had het niet over tekst. Een indicator. Geen tekst.

• Niek heeft hierop gereageerd.

Station-de-Oost Die portals zijn gemaakt om deze bij drukte af te sluiten.

Dat is voor het eerst dat ik dat lees, heb je een bron?

Ik zou het niet gek vinden, want de verschillende parkdelen hebben naast de portals ook aangewezen uitgangen. De portals worden waarschijnlijk alleen gebruikt om het gebied in te gaan, de exit gaat op andere plekken gebeuren naar het schijnt (aldus Themeparkstop op youtube).

Niek Dat is voor het eerst dat ik dat lees, heb je een bron?

Dat is een gerucht vanwege een ander gerucht dat ze op deze manier gebieden specifiek kunnen openen. Maar daar is verder nog geen echt bewijs voor.

De nieuwe gebieden bij Disney zoals Pandora en Galaxy's Edge kom je ook binnen via een soort poort. Deze zijn ook af te sluiten indien nodig. Dus zo gek is het idee niet.

Niek Dat is voor het eerst dat ik dat lees, heb je een bron?

Alicia Stella van Themepark stop in één van de vele video's.
                Via een patent aanvraag geloof ik.

• Niek vindt dit leuk.

Bij de opening van FLY was er ook één poort open (nog steeds is die andere dicht trouwens) en werd dat gebruikt om de drukte te doseren. Hetzelfde park sluit ook delen af voor evenementen. In principe kun je elk themagebied apart sluiten voor een groot evenement. Ze doen er daar helaas nog relatief weinig mee, maar voor een bedrijf als Universal lijkt me dat zeker praktisch. Zéker als ze wél de ruimte hebben om de gebieden er ook écht op in te richten.

Je kunt bijvoorbeeld prima een ticketed event doen in de Monster Zone voor halloween. In plaats van halloween in het hele park, gebruik je dit als halloween zone. Familiefeest van een groot bedrijf waarbij medewerkers met hun gezin komen: How to tame your Dragon Land is perfect af te zetten voor alleen deze groep. Conferentie-faciliteiten worden afgehuurd door voor een gaming event? Wat dacht je van een "ERT" op de Nintendo Zone na parksluit? (tegen de juiste prijzen uiteraard).

Ik zie er wel een markt in.

Weer een portal met meer details erop. Dit keer het Harry Potter gebied.

Naast de 'wand' bovenop de portal, is ook de gouden boog toegevoegd:

En ook het How To Train Your Dragon deel heeft z'n top ontvangen:

Bij het Monsters gebied zat dit er al een tijdje op, maar nu een goede ingezoomde foto. Enkel de gouden boog mist nog, maar zal in dit tempo snel geplaatst worden lijkt mij:

Enkel het Mario Gedeelte mist dus nog zijn top boven de Portal. Zal niet lang meer duren denk ik.

• Niek vindt dit leuk.

Ik vind die hoge torens bij alle portals dus echt een supervet idee, en de uitwerking is ook echt niet mis! 😎 🤩
                Prachtig hoe elk gebied z'n eigen compleet gethematiseerde entree krijgt, en tóch aansluit op de andere gebieden door de vormgeving van de 'portal' zelf. Heel gaaf!

edit:

Er staat water in het how to train your dragon gebied! 😎

• Dark Universe heeft dus een tesla-coil bovenop de houten 'boomwortelconstructie';
                • Potter krijgt een gouden hand+toverstaf ;
                • How to train your Dragon heeft een gestileerd draken-embleem ;
                • Mario lijkt een verzameling van grond-elementen en buizen te krijgen, met als hoogtepunt een buis.

En de entree wordt dus ook deels gevormd door een gelijkaardig halfrond portalelement.

een maand later

Een nieuwe video van Theme Park Stop laat weer allerlei moois zien:

Kort/ snel filmpje dit keer. Alicia zei in een podcast dat ze het erg druk had.
                  Maar weer echt genoeg nieuws te zien. De pakken goed door na een redelijk rustige periode rond oud en nieuw.

In de post van Bioreconstruct, bijvoorbeeld deze: https://bsky.app/profile/bioreconstruct.bsky.social/post/3khanrnfta62k
                  Zie je dat de Dark Universe Portal nog vrij wel zichtbaar beton heeft. Ben benieuwd wat dat dan moet gaan worden.