Aurelius Maar op miraculeuze wijze is daarbij enkel en alleen het dak in vlammen opgegaan en zijn de muren inclusief houten uitbouw op links onaangetast gebleven? Vervolgens komt er 'n charlatan voorbij die er zijn troep wil verkopen, ook dat kan vast gebeuren hoor
Ik kan mij voorstellen dat Otto nog net wat planken kan timmeren en een pot verf (met kwast) kan gebruiken, zeker om het terras van de taverne op te knappen waar de gasten van de kruidenier hun waren gaan nuttigen. Zolang het dak maar watervast is, zie ik de Charlatans daar geen geld in steken om dat te fixen. Ik verwacht eerder dat Otto zo goedkoop mogelijk (lees: emmers en een zeil) het dak gaat proberen repareren.
Aan hout kan je in een bos makkelijk geraken, dakpannen wordt al een pak lastiger.
Dat er dan gekozen is om een vaandel te gebruiken kan ook gewoon komen doordat ze die toevallig al bij hadden, of dat Otto een serieuze kliederaar is en kruidenier er nooit mooi had opkregen.
Om maar te zeggen: er zijn genoeg redenen te verzinnen die het nog aannemelijk kunnen maken dat er toch wat werk gebeurd is aan de taverne voor ze open gegaan is. Ik zou zelf met hout ook nog wel uit de benen kunnen, maar een dak repareren dat zie ik de meesten nog niet doen (zeker en vast niet zonder het juiste materiaal).