tuindwerg Er komen in Londen maar 20 miljoen toeristen per jaar
Maar die mensen komen voor London.. niet voor de rest van Engeland. Daarnaast komt het merendeel met georganiseerde tours voor het kerstshoppen, die gaan écht niet naar Universal.
Ook is het nog maar de vraag of London die 1e positie kan blijven vol houden in de komende jaren.
Hjalmar We weten het, je vind de UK een rot plek.
Niet echt eigenlijk, zelf vind ik London ook een enorm leuke stad en ook Blackpool en het platteland vind ik "very charming". Maar ik kan wel verder kijken dan mijn eigen neus lang is, en buiten london om heeft Engeland nou niet bepaald de beste reputatie voor tourisme.
Amsterdam trekt 13 miljoen dagbezoekers en 7.5 miljoen overnachtingsbezoekers per jaar.. Hoe veel daarvan gaan er naar de Efteling??
De Efteling trekt 48% Belgen en 33% Duitsers die als dagbezoekers naar het park gaan. En de Efteling ligt een behóórlijk stukje bereikbaarder voor buitenlandse bezoekers dan Bedford.
De Harry Potter Studio's (het IP dat blijkbaar voor de meeste bezoekers zorgt in de Universal parken) trekt 2 miljoen bezoekers per jaar en ligt beduidend dichter bij London dan het Universal resort. Nu zal Univeral iets makkelijker bezoekers trekken omdat het dagvullender zal zijn, maar 4x zo veel gaan trekken vind ik toch nog steeds een heftige doelstelling.
Zingo Ik denk dat je de invloed van Universal op het upgraden van de infrastructuur daar echt onderschat, dit park gaat het allemaal prima voor elkaar hebben verwacht ik.
Ik denk zeker dat de treinverbinding een flinke upgrade zal krijgen. Dat zal ook wel een voorwaarde voor Universal zijn om er definitief te gaan bouwen lijkt me.
Ron Dat is toch gewoon dezelfde afstand die PA van Barcelona af ligt.
Maar Salou (waar Port Aventura ligt) is natuurlijk wél gewoon een hot-spot voor touristen.. iets wat je niet van Bedford kunt zeggen. Dat is ook wat ik bedoel: Engeland is gewoon niet aantrekkelijk voor touristen (buiten London dan), terwijl je in Spanje zowat de gehele kustlijn hebt die touristisch is.
Meelworm Voor PA is geen enkele info te vinden. Wel dat 8% uit de UK/Ierland komt en 18% uit Frankrijk.
Het getal wat vanuit engeland komt is beduidend kleiner dan ik verwacht had.