R013 Dat Universal het ‘liever’ nieuw bouwt is gewoon een aanname,
Zoals ook aangegeven werd met het woord "zullen".
R013 Het lijkt me ook sterk dat een park met tal van miljoenen kostende rides verbouwen duurder is dan bijv Epic Universe te bouwen.
De attracties die in Port Aventura staan kosten een schijntje van wat er in Epic Universe staan. Dus als ze het park willen upgraden moeten ze niet alleen de kosten betalen voor de nieuwe attractie, maar daar bovenop dus óók nog eens de kosten voor de sloop van de oude attractie (of themagebied) dat weg moet om de IP's in te kunnen bouwen. Dat kost logischerwijze meer geld.
Markiewong Port Aventura zou dan de rest van Europa als doelgroep moeten bedienen met veel meer focus op het resort gevoel.
Port Aventura trekt juist enorm veel bezoekers vanuit Engeland. Ik denk dat de parken elkaar wel degelijk kunnen kannibaliseren als Universal alsnog Port Aventura zou over nemen. De enige optie blijft dan ervoor zorgen dat de parken elkaar volstrekt niet overlappen qua attracties en thema.. Wat natuurlijk best wel eens een strategegische reden zou kunnen zijn om nu met (voor de parken) nieuwe IP's op de proppen te komen.
Erik Ik vind het heel apart dat wanneer Universal zegt dat ze alleen focussen op het UK park, er meteen weer geruchten over andere locaties oplaaien.
Laten we eerlijk zijn: De gehele ontwikkelijk is en blijft nogal apart. Mensen van Universal zijn meermaals gespot in Port Aventura, ook recentelijk nog. Waarom? Dan komt er een park in Engeland waar heel veel nogal apart aan is (dubieuze locatie, bijzonder ambitieus (bijna onrealistisch) doel bezoekersaantallen, apart gebruik van IP's).
Iets zegt me wel dat deze soap nog niet voorbij is. Daarbij weet ik niet of Univeral nog terug komt in Port Aventura (of een andere locatie in Europa), of dat er nog een soap rondom het park in Engeland gaat ontstaan (of beiden), maar we zullen moeten afwachten.