The_Bullgod Maar Islands of Adventure word compleet vergeten. En dat park is juist grotendeels anders dan de overige Universal parken wereldwijd. Waarom zou zoiets dergelijks dan niet in Spanje mogelijk kunnen zijn?
Omdat het hoofdpark van Port Aventura zelf eigenlijk al iets compleet anders is en daarmee eigenlijk "onze" equivalent van IoA.
Eftelingpanda et kan namelijk net zo goed gaan om een productie over de geschiedenis van Universal of een making-off van de nieuwe coaster waarvoor een filmcrew is
Ik ben er vrijwel zeker van dat die filmcrew voor iets dergelijks is (wellicht gewoon een reclame spotje). Ik verwacht niet dat het iets met enige overname te maken heeft.
Ik heb de melding dat nieuwe merchandise weer het Universal Logo heeft niet direct kunnen verifiëren, maar juist dat punt lijkt me een véél harder bewijs. Natuurlijk kan het gewoon om een IP licentie gaan, maar zelfs dan zal Universal bepaalde eisen gaan stellen om hun IP er aan te lenen.
QDude24 Als het waar is vind ik het enerzijds jammer dat we geen ground up Universal park krijgen,
In principe is Port Aventura ground Up gebouwd door Universal.. er zijn enkele contrasterende themagebieden bij gezet nadat Universal weg is gegaan, maar als Universal terug komt zullen ze vast een en ander recht trekken. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat ze Indonesië als een volledige themazone gaan ontwikkelen en wellicht zelfs hetzelfde doen voor Nepal.
Taronco Ik zou het jammer vinden als dat verpest wordt door Nintendo, Harry Potter en Jurassic World.
Dat ben ik met je eens. Maar uiteindelijk moet Universal het hebben van zijn IP's. Als ze karakters terug laten komen in de bestaande gebieden (zoals inderdaad een Minions Wild West attractie) heb ik daar niets op tegen, maar ik hoop niet dat ze bestaande gebieden sluiten om te vervangen door nieuwe.
Zoals EftelingPanda al aan geeft is er gelukkig nog meer dan genoeg grond rondom het park. Het ferrari Thema stelt redelijk weinig voor, dus kan me best voorstellen dat ze dit ombouwen naar een soort studio park. Hier zou een Nintendo gebied prima aansluiten.
===========================================
Om eerlijk te zijn begrijp ik ook de layout die Universal zelf destijds gegeven heeft niet helemaal. Het indoor zwembad stelt volgens mij heel weinig voor, maar zit volledig klem gebouwd waardoor uitbreiding niet mogelijk is. Daarnaast liggen een aantal hotels op vreemde plaatsen.
Als ik dan mag dromen:
1
Huidige indoor-gedeelte waterpark doortrekken en bestaande golfslagbad mee overdekken. Ingangsgebied gaat dan door het indoor gedeelte heen en kan aan de achterkant er weer uit als het weer goed genoeg is voor het buiten gedeeelte. Uiteraard komt er ook een glijbaantoren bij.
De volledige parking die nu rondom het waterpark loopt wordt bij het waterpark getrokken, inclusief een nieuw groot golfslagbad voor buiten en mooi gethemede glijbanen (in plaats van een stalen toren) en ruime gebieden om te liggen met ligstoelen en strandjes (zoals bijvoorbeeld bij Siam Park). Geeft het bad ook daadwerkelijk waarde om jaarrond te openen (want nu wil er in de winter niemand naartoe want indoor gedeelte is te klein) en maakt het een dagvullend iets in de zomer.
2
Het tweede gedeelte wat ik nooit begrepen heb is de ligging van de hotels. Die van Far West en Mediterranea zijn uiteraard logisch, maar hotel El Paso ligt dusdanig dat ongeacht uitbreiding, het hotel weg moet.. al heb ik niet het idee dat het hotel gebouwd is om lang mee te gaan. Hetzelfde geldt voor Costa Caribe. Dus die hotels gaan weg. Costa Caribe wordt in het waterpark geïntegreerd (zoals de lodges van Tropical Islands) en El Paso had ik aangesloten op Mexico op dezelfde manier als het hotel van Far west.. Dat gaat nu niet meer gezien daar Colorado Creek en de kleine huisjes in de weg staan. Wellicht kan er nog een klein hotel ontstaan tussen La Cantina en Stampida in, waarbij je La Cantina prima zou kunnen gebruiken als ontbijt restaurant voor het hotel.
3
Het pad van Treinstation tot Ingang wordt een Universal Citywalk. Parkeerplaatsen net achter de citywalk (ter vervanging van de huidige parkeerplaatsen). Het treinstation wordt mooier gemaakt om beter bij het park te passen.. Wellicht kan het zelfs ingebouwd worden in een nieuw gebouw.
4
Ferrari Land wordt een studio park met moderne concepten zoals Nintendo, maar ook een classic monsters gebied (zoasl gepland voor Epic Universe) en gaat het gebied in beslag nemen van de volledige parking en de braakliggende terreinen tot aan de C-31B
5
Het bestaande park heeft voorlopig relatief weinig aandacht nodig. Uiteraard zal er vernieuwd en opgelapt moeten worden, maar het is al een flinke publiekstrekker zoals het is. Qua oppervlakte zou ik naar het oosten het gebied van Angkor groter maken om een volwaardig Indonesisch gebied te creëeren en naar het noordoosten zou ik Nepal uitbreiden voor een eigen gebied.
6
In het zuidoosten blijft nog een enorme lap grond over voor een nieuw park. De ligging is ietwat onhandig om aan te sluiten op het bestaande plein waar de ingangen van de huidige drie parken liggen, maar je zou bij dat plein in de buurt de ingang van een shuttle-dienst kunnen leggen om bij het 4e park te komen.