Erik Ik denk zelf dat de geruchten niet waar zijn. Universal is met een reden vertrokken uit het park (whatever that may be). Je wilt als bedrijf vooruit en niet achteruit. Als Universal weer een park in Europa wilt, lijkt een nieuw park mij realistischer.
De wereld zag er in die tijd anders uit in, Marvel was nog losstaand bijvoorbeeld, en nog zo veel andere zaken waren anders toen Universal de tent verkocht, dus waarom als je toch niet in europa wilt uitbreiden weer terug naar wat je kent.
Een nieuw park uit de grond stampen lijkt mij 1000x lastiger dan een bestaand park overnemen.
Sowieso, locatie, waar ga je het doen, je zag dat Disney ook al veel naar oa Spanje keek ipv Frankrijk.
Maar je wil ook niet naast een bestaand park als Port Aventura gaan zitten, dus een concurrent op kopen is veel makkelijker.
Daarnaast is het natuurlijk veel makkelijker en goedkoper wat nieuwe frontjes en themas over bestaande dingen heen te gooien en dan een paar nieuwe rides of een nieuw gebied te openen met je nieuwe IP dan een totaal nieuw park uit de grond stampen.