Ondertussen opnieuw een video van de werkzaamheden te vinden op de Facebookpagina van Bellewaerde!
Transformatieplan Bellewaerde bekend: 5 zones, 4 attracties en 1 restaurant
Ik merk dat er vrij weinig interesse is in de nieuwigheden in Bellewaerde.
Als dichtsbijzijnde park voor mij, volg (en deel) ik toch graag de updates.
De naam van de Canada-attractie is een uurtje geleden bekend gemaakt. Die van India volgt later deze week.
Hmmm weet niet wat ik van die naam moet vinden. Moeilijk te spellen en uit te spreken. De naam voor de Nebulaz was volgensmij al gelekt en zou wijzen naar een Indiase stad met tempels.
Ondertussen zekerheid over de naam van de Nebulaz.
Bellewaerde gaf net een animatievideo vrij over het vernieuwde carrousel-restaurant. Vanaf nu dus 'King's Table'.
Ook binnenin heel wat veranderingen. De tafels zijn ingedeeld in verschillende zones:
- Beltoren: kleine tafels met klassieke klokken (bellen) erboven.
- Markt
- Stofmarkt
- Konings Banket, duidelijk voor grote groepen
- Winkel
Elk gebied heeft z'n eigen duidelijke afwerking.
Tof!
Time for an update! Foto's uit het park!
Zo! Best wel wat ingrijpende veranderingen. Mooi om te zien, het park kan dit goed gebruiken. Zeker dat voormalige Carrousel-restaurant was niet meer dan een kale personeelskantine.
Ik ben blij om te zien dat Bellewaerde de nodige liefde krijgt! Dat restaurant aan de ingang was inderdaad een jaren '80 kantine zonder enige sfeer, ben blij om te zien dat ze daar goed aan doorwerken om dat toch anders te maken.
Ik hoop dat het interieur er even goed uit komt te zien als de video aangeeft, maar met de recente verbouwingen in Walibi heb ik er wel vertrouwen in. De toekomst voor het park ziet er goed uit!
Overigens vind ik de naam "Psssht" ook een vreemde keuze, helemaal lekker uitspreken doet het niet.
Hey psssht, ga je met me mee in de pssht ... .
- Bijgewerkt
Tijdens een gesprek vorige week met iemand van het management, kwam ter sprake dat men bezig zou zijn met de voorbereiding van een nieuwe attractie voor het '"oudere" publiek. Ben benieuwd welke dit zou worden...
Dr_Vitse een woodie kunnen we enkel aanmoedigen denk ik?
- Bijgewerkt
Vandaag was er in Bellewaerde een rondleiding op de bouwplaats. Helaas konden we zelf niet aanwezig zijn maar we kunnen wel het onderstaande bericht van Bellewaerde met jullie delen.
Bellewaerde Park stelt 6 nieuwigheden voor in 2023: grootste investering ooit
Vanaf 1 april kunnen bezoekers maar liefst 6 nieuwigheden ontdekken tijdens hun uitstap naar Bellewaerde Park. Tijdens een werfbezoek werden de twee nieuwe familie-attracties, twee vernieuwde dierenverblijven, de nieuwe speelzone en het vernieuwd self-service restaurant voorgesteld. Voor de ontwikkeling en de bouw van deze nieuwigheden is een investeringsportefeuille van 17 miljoen euro voorzien.
Grootste investering ooit
Voor de ontwikkeling en de bouw van deze nieuwigheden is een investeringsportefeuille van 17 miljoen euro voorzien. Dit is meteen de grootste investering in één seizoen ooit. “We kiezen heel bewust voor deze investeringen in zowel attracties, dierenverblijven als restaurant. We zien deze als de perfecte aanvulling voor het bestaande aanbod. We zijn er dan ook van overtuigd dat onze bezoekers hun ogen zullen uitkijken. Overal waar je in het park gaat, zal er wel iets nieuws te ontdekken zijn,” aldus Stefaan Lemey, algemeen directeur van Bellewaerde. Dit vernieuwingstraject zal de positie van Bellewaerde Park als dé ideale gezinsuitstap versterken.
Nieuwe attracties
In de India zone wordt, tegenover het verblijf van de Amoerluipaarden, de nieuwe attractie Hampi gebouwd. Bezoekers gaan aan boord in een van de gondels van de attractie en tuimelen aan een sneltempo door de lucht.
Daarnaast zal de speelzone Hampi Playground te vinden zijn. Een heuse Indische tempel met een oppervlakte van 400m² aan klim- en klauterplezier voor de kinderen.
Verderop, in de Canada zone, wordt de nieuwe attractie Psssht Station toegevoegd. Deze rondtollende wagon bevindt zich naast de attractie Screaming Eagle.
Dichter bij de dieren
In de ogen kijken van een Amoertijger of op dezelfde hoogte als een giraf staan. Het spreekt tot de verbeelding van iedereen en zal ook in Bellewaerde Park mogelijk zijn. De bestaande verblijven van de leeuwen, Amoertijgers, Rothschildgiraffen en Grévyzebra’s worden volledig aangepast. Hekwerk wordt vervangen door natuurlijke barrières zoals water. Daarnaast worden over de verblijven wandelbruggen geïnstalleerd en kan men binnen gluren bij de dieren. Dankzij de aanpassingen aan de verblijven zal het steeds mogelijk zijn om deze exotische dieren te spotten.
Voor de verwarming van de stallen wordt gekozen voor geothermie. Deze duurzame verwarmingstechniek onttrekt warmte aan de ondergrond via 30 boringen van 100 meter diep. Deze geothermische installatie wordt ook gebruikt om het vernieuwde restaurant te verwarmen.
Eten als een koning
In het KidsPark kunnen bezoekers terecht in het vernieuwde self-service restaurant om hun honger te stillen. Het restaurant The King’s Table werd volledig in een middeleeuws jasje gestoken. In het restaurant worden de lekkerste klassiekers geserveerd en is er plaats voor zo’n 800 personen.
Praktische info
Bellewaerde Park opent de deuren vanaf 1 april 2023. Voor de meest recente openingskalender, tickets en abonnementen, ga naar: bellewaerde.be/park.
Hele mooie update. 17 miljoen, serieus bedrag!
Zo zie je maar dat dierenverblijven enorm veel geld kosten.
Theme Park Science was er ook bij. Inmiddels ook met interview in de podcast Ochtend in Pretparkland.
De speelzone 'Hampi' maakt ook progressie.
- Bijgewerkt
We ontvingen van Bellewaerde nog een persbericht dat hun seizoen vanaf 1 april weer van start gaat. Met daarbij nog wat info over de nieuwigheden en als uitsmijter wat nieuwe foto's ook! Die NebulaZ ziet er echt heel cool uit vind ik!
Bellewaerde Park opent de deuren op zaterdag 1 april
Bellewaerde Park opent vanaf zaterdag 1 april terug de deuren voor een nieuw seizoen vol plezier en avontuur voor het ganse gezin. Bezoekers kunnen maar liefst 6 nieuwigheden ontdekken, waaronder twee familie-attracties. Daarnaast wordt tijdens de maand april een heuse paaseierenzoektocht georganiseerd voor alle kinderen tot 12 jaar. Ook speelt er zich in de 4D-cinema een nieuw verhaal af.
6 nieuwigheden
Er staan de bezoekers heel wat nieuwe avonturen te wachten in Bellewaerde Park. Vanaf 1 april zijn er maar liefst 6 nieuwigheden te ontdekken. Zo worden er twee familie-attracties, Hampi en Psssht Station, toegevoegd in het park. De bestaande verblijven van de leeuwen, Amoertijgers, Rothschildgiraffen en Grévyzebra’s (een nieuwe diersoort in het park) werden volledig aangepast. In het KidsPark kunnen bezoekers terecht in het vernieuwde selfservice restaurant om hun honger te stillen. Het restaurant The King’s Table werd volledig in een middeleeuws jasje gestoken. De nieuwe speelzone Hampi Playground zal dan weer zorgen voor heel wat klim- en klauterplezier bij de kinderen.
Kinder Paaseierenzoektocht
Kinderen tot en met 12 jaar kunnen tijdens de maand april elke openingsdag deelnemen aan de Kinder Paaseierenzoektocht. Vanaf 14 uur kunnen ze terecht in de speciaal voorziene “paaszone”, aan de overkant van de vijver. Na hun zoektocht worden ze beloond met iets lekkers. Deelname aan de paaseierenzoektocht is inbegrepen in het toegangsticket of abonnement.
Nieuwe 4D-film
In de 4D-cinema speelt zich een nieuw verhaal af: Bigfoot Family. Wanneer Bigfoot zijn nieuwe supersterstatus wil gebruiken om op te komen voor natuurbehoud, verdwijnt hij op mysterieuze wijze. De kijker wordt meegenomen met Adam en zijn vrienden in dit spannend 4D-avontuur.
Bellewaerde Aquapark
Wie ook zoekt naar een leuke indoor activiteit, kan terecht in Bellewaerde Aquapark. Het indoor waterpark is in april elke dag geopend en het is er altijd 34°C warm. Racen in de glijbanen, ontspannen in de jacuzzi’s of elkaar natspuiten in de speelzones … Plezier gegarandeerd voor het hele gezin.
Praktisch
Bellewaerde Park is open vanaf 1 april 2023. Voor de meest recente openingskalender, tickets en abonnementen, ga naar bellewaerde.be/park.
Prachtige uitbreiding. Ik vind het er allemaal goed gethematiseerd uitzien.
Die Nebulaz attractie blijft zo indrukwekkend om te zien. Mooi uitgevoerd is deze ook.
Ziet er deftig uit, hogere kwaliteit dan ik had verwacht!
Ziet er allemaal heel mooi uit, van het niveau dat we van Bellewaerde gewend zijn.
Ik volg hun investeringen niet altijd helemaal, maar het ziet er wel altijd geweldig uit.