- Bijgewerkt
Een nieuw pretpark opent er in 2024 in Polen, gebouwd door o.a. Vekoma, Mack Rides en Jora Vision, Hossoland genaamd. Het park komt aan de kust te liggen, ten noorden van o.a. de stad Szczecin.
Een nieuw pretpark opent er in 2024 in Polen, gebouwd door o.a. Vekoma, Mack Rides en Jora Vision, Hossoland genaamd. Het park komt aan de kust te liggen, ten noorden van o.a. de stad Szczecin.
Facebook bericht is niet beschikbaar.
Hier wat meer info, in het Pools maar lang leve Google Translate: https://kamienskie.info/pod-brojcami-powstanie-ogromny-park-rozrywki-hossoland-zapewni-50-atrakcji/
Timmmvs Dat is wel vreemd, want hier is het wel gewoon beschikbaar.
ambitieus project. Maar er zijn vaker al van dit soort plannen geweest om een nieuw park te starten. Allen wat het net niet werden.
Ben benieuwd of ze een heel park kunnen openen in pakweg 1.5 jaar tijd van ruim 50 attracties (of beginnen ze met 3)
Zou tof zijn! Ik zie alvast een Vekoma inverted en een Mack Powersplash en een hoog beoogd thematisatie niveau. Of dat ook gaat gebeuren op een goede manier wachten we af
Gaaf, we leven wel een beetje in een gouden tijdperk qua attractieparken tegenwoordig Kan niet wachten tot dit open gaat, Pommeren is een prachtige (en ietswat vergeten) plek. Ik hoop dat ze qua thematisering een beetje richting de architectuur wat je daar al hebt gaan, altijd al een Gdańsk met achtbanen erdoorheen gewild!
Op onderstaande video van het "aanstaande" park, zijn zeker aan het einde, nog wat artwork te zien.
Dit artwork heb ik ook nog eens gekopieerd naar dit forum.
Zou het een idee kunnen geven van wat wij in dit park kunnen verwachten? Volgens Coasterforce gaat het om o.a. een Vekoma Flying, een Mack Blue Fire kloon en een watercoaster.
https://www.facebook.com/watch/?v=1147445399192813
Bron: https://coasterforce.com/forums/threads/hossoland-poland-theme-park-2024.45826/post-1142713
Blue fire kloons hebben we al vaak genoeg gezien maar laat die Vekoma Flying maar komen!
Taronco In Europa komt die Blue Fire kloon anders nauwelijks echt voor.
De dichts bij zijnde staat in Sint Petersburg Rusland, terwijl de daaropvolgende in Sochi staat.
En verder staat er nog eentje in IMG Worlds of Adventure Dubai. De rest staat allemaal verder weg in Azië.
The_Bullgod Volgens mij staat de dichtstbijzijnde in Zuid-Duitsland. Of telt het origineel niet?
luc136 haha scherp maar flauw, de originele zou ik overigens niet meetellen als kloon want je kan geen kloon van jezelf zijn. Lijkt mij tenminste
@luc136 Dat is zoals @The_Real_Infernape zelf ook al zegt, het origineel en NIET een kloon.
Dus daarom telt deze inderdaad voor mij niet, en ondanks dat je het Europa Park wel erg gemakkelijk bezoekt.
Rechtsvoor is inderdaad heel duidelijk een Blue Fire Kloon.. maar dat wil nog niet zeggen dat deze er ook daadwerkelijk komt. Het kan natuurlijk een placeholder zijn.
Linksachter zie ik inderdaad een achtbaan waarbij de trein onder de track hangt. Als je dat combineert met de eerdere concepten die een vekoma inverted track lieten zien, zou het inderdaad een flying of STC kunnen zijn. Maar wederom: Het kan een placeholder zijn. Vooral omdat ik elementen zie waarvan ik mijn twijfels heb of ze reëel voor vekoma zijn (ik zie ze nog geen pretzel loop bouwen).
iets meer rechts ervan zie ik nog een achtbaan die wat weg heeft van een Intamin Megalite.. maar dan met een aangepaste layout.
Coasterfrenzy Het kan natuurlijk een placeholder zijn
Daar kun je best wel eens gelijk in hebben. 1 attractie of mogelijk zelfs meerdere kunnen zeker een placeholder zijn,
We wachten dan ook maar rustig af tot we meer informatie of zelfs bouwfoto's hebben
Een kleine update over de verschillende coasters die mogelijk in dit park kunnen komen. En dan heb ik het niet gehad over mogelijke placeholders
Volgens Captain Coaster zijn dit de coasters die in het park zullen komen: Een Vekoma STC, een Mack Minetrain, Een Mack Blue Fire kloon en een Mack Krampus kloon
Mine Train van Mack? Dat type hebben ze toch helemaal niet? Zou dit dan gaan om een Powered Coaster met een Mijn-Trein thema??
Coasterfrenzy Je heb gelijk dat Mack geen Minetrain heeft. Het kan dus best een powered coaster worden, met een minetrain thema.
Maar het kan natuurlijk ook best zo zijn dat Captain Coaster een foutje gemaakt heeft. Er komen 1 of meerdere Vekoma attracties in het park. Dus het kan ook best wel eens om een Vekoma Minetrain gaan.