Het Euro-Sat model achtbaan is in het verleden ook verkocht met een mine train achtige layout. Voorbeeld daarvan is Gran Montserrat in Parque Espana-Shima Spain Village in Japan. (https://rcdb.com/1226.htm) Kan natuurlijk prima om een modernere variant gaan met zo'n minetrain type layout.
Nieuw in 2024 in Polen, Hossoland
Een korte status update van het einde van afgelopen jaar.
- Bijgewerkt
Hmmm, dat is een interessant bericht.
Vekoma heeft een nieuw type launchcoaster onthult, de Ghostrider, en mogelijk gaat de eerste baan van dit type naar het nieuwe Poolse pretpark Hossoland.
Edit:
Nog een NoLimits video toegevoegd
Wat een brute layout weer
Zo, dat ziet er uit als een toffe layout zeg! ben benieuwd hoe dit er in het echt uit gaat zien
Ziet er wel uit als een vrij 'compact' design. Wie weet past zo'n model wel op meer plekken waar slechts een smalle strook land beschikbaar is.
De potentie lijkt er zeker te zijn. Ben benieuwd naar de loop van dit project.
Hoop dat de nieuwe Vekoma launch meer weg heeft van Lech dan van Fenix of Absysuss. Had liever een Intamin gezien maar, misschien worden we verast.
NielsC Hoop dat de nieuwe Vekoma launch meer weg heeft van Lech dan van Fenix of Absysuss. Had liever een Intamin gezien maar, misschien worden we verast.
Ik zou het zelf ook wel vetter vinden dat deze nieuwe baan meer weg heeft van Lech Coaster qua krachten etc, want ook Abyssus valt voor mij erg tegen in vergelijking met Lech. Formula zit er dan weer tussen in voor mij. Deze baan kan het ook niet redden in vergelijking met Lech maar is zeker wel beter dan Abyssus, alleen is deze Formula dan helaas wel een stuk korter.
Fønix heb ik dan nog niet gedaan in Farup Sommerland Daar kan ik dus zelf weinig over zeggen.
The_Bullgod Ik zou het zelf ook wel vetter vinden dat deze nieuwe baan meer weg heeft van Lech Coaster qua krachten etc, want ook Abyssus valt voor mij erg tegen in vergelijking met Lech. Formula zit er dan weer tussen in voor mij.
Heb jij Abyssus in zijn openingsjaar gedaan?? Want toen had ik inderdaad dezelfde beleving als wat jij beschrijft. Afgelopen jaar daarentegen bleek Abyssus toch een behoorlijk stukje heftiger te zijn en liet het F1 in de kou staan.
Coasterfrenzy Heb jij Abyssus in zijn openingsjaar gedaan??
Ja inderdaad heb ik Abyssus in z'n openingsjaar gedaan.
Fijn om te horen dat deze baan dus al een behoorlijk stuk heftiger is. Nu alleen nog wachten totdat de tiltcoaster open is, voordat ik weer terug ga naar Energylandia.
De huidige bouw status van het park.
Meer foto's: https://www.skyscrapercity.com/threads/powiat-gryficki-park-rozrywki-hossoland.2374102/page-4#post-183512291
Gezien de staat van bouw lijkt het dat dit er ook daadwerkelijk erop dat het af gaat komen. Die ground up parken blijken wel vaker van die luchtkastelen te zijn, maar deze niet.
Best grootse theming ook, ik ben enthousiast.
Cornelius enthousiast ben ik ook zeker wel. Maar ondanks de huidige bouwstatus, zie ik een opening in 2024 toch nog niet gebeuren, zeker niet aan het begin van het seizoen.
ik weet niet hoe groot(s) die thematisering daadwerklijk is. Als het écht groots is, zou de oppervlakte van het park gigantisch zijn, terwijl dat eigenlijk wel mee valt.. Als ik dan kijk naar de stijgerwerken bij de grotere rotsformatie, dan lijkt me het hoogste punt rondom de 8 meter te zitten. Dat is niet bijzonder.
Als de uitwerking goed word gedaan kan dat natuurlijk nog steeds vrij groots over komen, maar in de loop der jaren heb ik toch wel geleerd dat "Size matters".
Enkele voorbeelden: Fata morgana ziet zo cool uit omdat het ook meteen een groot gebouw is. World of Pandora laat bezoekers met name verbazen door de gigantische rotsen (die verder niet buitengewoon gedetailleerd zijn afgewerkt in vergelijk met andere delen in dezelfde wereld). En ook bijvoorbeeld Rookburgh zijn sfeer wordt grotendeels bepaald door het formaat van de wanden (en het hotel) er omheen. Ga je sightseeing doen in een stad, dan zijn het toch vaak de enorm opgezette gebouwen die vaak op de foto's gezet worden.
Nieuwe bouwfoto's van het project, maar nog geen flinke vooruitgang helaas.
Deze foto's zijn vooral van de inkomzone.
- Bijgewerkt
Deze bouw locatie ziet er zo random uit. Halve gebouwen met thema stukken er tussendoor en dan een grote zandbak er omheen. Er lijkt niet echt structuur in te zitten.
Hjalmar Tja, je hebt zeer zeker wel gelijk en ik ga er daarom ook niet vanuit dat dit park al in 2024 zal openen. Maar pas later, 2025 ofzo. Al is dat nog nergens officieel gemeld.
Aan de zandbak zal ook zeker nog gewerkt gaan worden, als je de conceptart uit de eerste post bekijkt.
Zo is er ook nog niks te zien van mogelijke rides, coasters en andere attracties die er zullen gaan komen. Zoals die Vekoma launch coaster die eind februari is aangekondigd.
The_Bullgod ga er daarom ook niet vanuit dat dit park al in 2024 zal openen. Maar pas later, 2025 ofzo. Al is dat nog nergens officieel gemeld.
Inmiddels wel op Looopings: https://www.looopings.nl/weblog/23484/Opening-van-nieuw-themapark-in-Polen-uitgesteld.html
Ondanks de uitgestelde opening, word er gewoon verder gewerkt aan het park.
Zo staat ondertussen het frame op z'n plaats voor de vuurtoren en ook word er gewerkt aan het frame boven de hoofdingang
Meer foto's:
Bron: https://coasterforce.com/forums/threads/hossoland-poland-theme-park-2024.45826/post-1161397
Hossoland laat diverse theming artwork zien voor het nieuwe park
Zoals het station voor de nieuwe achtbaan in de "Drakenzone"
Een van de 20 horecapunten in het park
Een als deel van een themagebied, een vissersdorpje
Als het allemaal zo wordt gerealiseerd, gaat het ook nog wel behoorlijk mooi worden!